پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 4125
۱۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۶:۱۹
اندازه متن
مدیرکل بهزیستی استان البرز خبر داد؛

راه‌اندازی اولین مرکز جامع درمان اعتیاد کشور در استان البرز

نخستین مرکز جامع درمان اعتیاد کشور در استان البرز آماده بهره برداری است. این مراکز با ظرفیت ۵۰ نفر برای خانم‌ها و ۱۰۰ نفر برای آقایان آماده ارائه خدمات است. در این مراکز سم زدایی اولیه، اقامت بیمار و در مرحله پایانی توانمندسازی و اشتغال انجام شود.
مدیرکل بهزیستی استان البرز

مدیرکل بهزیستی استان البرز از راه‌اندازی اولین مرکز جامع درمان اعتیاد کشور در استان البرز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری مهر، اسدالله حیدری در جمع با خبرنگاران، اظهار کرد: نخستین مرکز جامع درمان اعتیاد کشور در استان البرز آماده بهره برداری است.

وی اضافه کرد: این مراکز با ظرفیت ۵۰ نفر برای خانم‌ها و ۱۰۰ نفر برای آقایان آماده ارائه خدمات به معتادان است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: تلاش می‌شود در این مراکز سم زدایی اولیه، اقامت بیمار و در مرحله پایانی توانمندسازی و اشتغال انجام شود.

حیدری تاکید کرد: مراکز جامع الگوی درمان زنان و مردان دارای اعتیاد به دلیل ویژگی‌های خاص البرز در این استان راه اندازی می‌شود.

به گفته وی هر بیماری که تحت پوشش بهزیستی است در این مراکز پذیرش می‌شود و برای آنها سالانه ۹ میلیون تومان یارانه پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان البرز اضافه کرد: همچنین اگر بیمار اعتیاد در این مراکز به مرحله اشتغال برسد برای هر بیمار به شرط آنکه یک سال پاکی داشته باشد ۵۰ میلیون تومان هزینه اشتغال داده می‌شود و در این زمینه به کارفرمایانی که بیمار معتاد را تحت حمایت قرار دهند نیز برای هر بیمار ۵۰ میلیون تومان به کارفرما داده می‌شود.

حیدری گفت: مراکز جامع درمان اعتیاد استان البرز در هفته بهزیستی راه اندازی می‌شود و بهزیستی با صرف اعتبارات دولتی به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان برای تجهیز این مراکز همکاری لازم را داشته است.

گفتنی است؛ ۱۰۰ کمپ ترک اعتیاد، دو مرکز سی تی (مراکز اقامت کوتاه مدت معتادان)، مراکز کاهش آسیب و مؤسسات بسیاری با بهزیستی استان البرز برای درمان اعتیاد همکاری دارند.

منبع: خبرگزاری مهر

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر