پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 3845
۰۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۳:۳۸
اندازه متن

افزایش ۳۹۰ درصدی کشفیات مواد مخدر در گمرکات کشور

امسال کشفیات مت آمفتامین (شیشه) در مرزهای ایران و افغانستان در مقایسه با سال گذشته روند بسیار افزایشی داشته است بطوریکه رشد کشفیات حدود ۵۰۰ درصد بوده است که از این حیث قابل تامل است.
کشف مواد مخدر

میزان کشفیات گمرک در حوزه مواد مخدر از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، نسبت به مدت مشابه سال ۹۷،  ۳۹۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از گمرک ایران، در ۹ ماهه نخست سال ۹۸ میزان مواد مخدر کشف شده توسط ماموران گمرک ۴۸۰ تن و ۵۸۶ کیلوگرم بوده است که در این میان پیش ساز مواد مخدر صنعتی در صدر کشفیات قرار داشته است.

کل کشفیات کالا در ۹ ماهه اخیر به ارزش ۲۷ هزار میلیارد ریال  بوده است که در این زمینه دو هزار و ۹۱۲  فقره پرونده تشکیل شده و در مراجع قضایی در حال پیگیری است بخشی از کشفیات قاچاق مربوط به خودرو است.

بررسی آمار کشفیات گمرک بیانگر این است که امسال کشفیات مت آمفتامین (شیشه) در مرزهای ایران و افغانستان در مقایسه با سال گذشته روند بسیار افزایشی داشته است بطوریکه رشد کشفیات حدود ۵۰۰ درصد بوده است که از این حیث قابل تامل است.

 کشف ۲۲۸ کیلو گرم شیشه جاسازی شده در سقف کانتینر یخچالدار از مبدا افغانستان به مقصد امارات متحده عربی با  بهره گیری از دستگاه ایکس ری و کشف۱۳ کیلو و ۲۰۰ گرم مواد مخدر گل در باک خودروی سمند در هفته گذشته قابل ذکر است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر