پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 3654
۰۵ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۰۵:۵۱
اندازه متن

در سال 2017 ميلادي رخ داد؛ فوت نيم ‌ميليون نفر در دنيا به دليل مصرف مواد مخدر

مطابق گزارش جهاني دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل (UNODC) سالانه میلیون‌ها نفر در دنيا، هم مواد مخدر مصرف مي‌كنند و هم به آن معتاد هستند و همچنين 5.6 درصد جمعيت جهان مبتلا به ويروس اچ‌آي‌وي/ايدز مي‌باشند.
دكتر الكساندر فدولوف

نماينده دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل در ايران از فوت نيم ميليون نفر در دنيا به خاطر اعتياد به مواد مخدر در سال 2017 ميلادي خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از  روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ دكتر الكساندر فدولوف در كارگاه «ضمن خدمت كارآموزي متخصصين منطقه براي تشخيص و درمان بیش‌مصرفی مخدرها و سندروم محروميت» كه صبح امروز در بيمارستان لقمان حكيم برگزار شد، گفت: مطابق گزارش جهاني دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل (UNODC) سالانه میلیون‌ها نفر در دنيا، هم مواد مخدر مصرف مي‌كنند و هم به آن معتاد هستند و همچنين 5.6 درصد جمعيت جهان مبتلا به ويروس اچ‌آي‌وي/ايدز مي‌باشند.


وي افزود: در سال 2017 ميلادي، نيم ميليون نفر در دنيا به خاطر اعتياد به مواد مخدر جان خود را از دست دادند.


نماينده دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل در ايران ادامه داد: علي‌رغم تلاش‌ها، برنامه‌ها و اقدامات جهاني در حوزه مبارزه با مواد مخدر كافي نبوده است و بايد كار بيشتري صورت بگيرد، باید برنامه‌ها و آموزش‌هايي را انجام دهيم كه به‌راحتی در دسترس عموم باشند.


فدولوف بيان داشت: در حوزه مبارزه با مواد مخدر همكاري بين‌المللي با جمهوري اسلامي ايران در جريان است و در دانشگاه شهيد بهشتي و بيمارستان لقمان حكيم نیز تاكنون دوره‌هاي آموزشي خوبي براي متخصصان و مسئولان اين حوزه برگزار شده است.


وي گفت: در اين كارگاه آموزشي كه مصادف با 31 آگوست «روز جهاني آگاهي‌رساني در زمينه بيش‌مصرفي مواد مخدر» برگزار شده است، مصمم هستيم تا راجع به بيش‌مصرفي مواد مخدر صحبت كنيم و راه حل بينديشيم.


وي گفت: اين كارگاه در يكي از مهم‌ترين مراكز دنيا برگزار مي‌شود و اميدوارم محفلي براي تبادل تجربيات و اطلاعات باشد.

منبع:

روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر