پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 3612
۱۴ امرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۳:۵۸
اندازه متن
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی خبر داد:

افزایش تولید مواد مخدر در افغانستان بعد از ورود آمریکا به این کشور/ مقصد اکثر مواد مخدر کشورهای غربی است

کشورهای غربی نه تنها به تعهدات خود عمل نمی‌کنند بلکه در این راه سنگ‌اندازی نیز می‌کنند و بعضاً با ایجاد تحریم‌های ظالمانه کار را سخت می‌کنند اما پلیس با اقتدار با ورود مواد مخدر به کشور برخورد می‌کند.
زاهدیان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی گفت: تولید مواد مخدر در افغانستان بعد از ورود آمریکا به این کشور افزایش یافته است و هم‌اکنون به بیش از ۱۰ هزار تن رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری آنا، مسعود زاهدیان با بیان اینکه پلیس مبارزه با مواد مخدر مأموریت‌های خود را متناسب با روش‌های جدیدی که قاچاقچیان درنظر می‌گیرند انجام می‌دهد اظهار کرد: پلیس با اقتدار مرزهای زمینی را تحت رصد اطلاعاتی خود دارد و به همین دلیل قاچاقچیان مواد مخدر مسیر حرکت خود را از مرزهای خاکی به مرزهای آبی تغییر داده‌اند، اما نیروهای ما در مرزهای آبی نیز حضوری فعال دارند و به‌طور کلی کوچکترین حرکت قاچاقچیان مواد مخدر با پاسخ محکم مأموران ناجا روبه‌رو می‌شود. وجود شهدا و جانبازان عرصه مبارزه با مواد مخدر گواه توجه ویژه پلیس به بحث مبارزه با مواد مخدر است.

وی با بیان اینکه کشور ما به‌دلیل همسایگی با کشور افغانستان در معرض تهدیدات ناشی از ورود مواد مخدر به کشور قرار دارد تصریح کرد: این درحالی است که مقصد بیشتر محموله‌های مواد مخدر کشورهای غربی و اروپایی است اما این کشورها به تعهدات خود در قبال مقابله با موضوع مواد مخدر عمل نمی‌کنند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد انواع مواد مخدر در کشور ما کشف می‌شود خاطرنشان کرد: کشورهای غربی نه تنها به تعهدات خود عمل نمی‌کنند بلکه در این راه سنگ‌اندازی نیز می‌کنند و بعضاً با ایجاد تحریم‌های ظالمانه کار را سخت می‌کنند اما پلیس با اقتدار با ورود مواد مخدر به کشور برخورد می‌کند.

زاهدیان با اشاره به اینکه پلیس باندهای سازمان یافته مواد مخدر را زیر نظر دارد اظهار کرد: البته حضور آمریکا در کشور افغانستان نیز موجب افزایش تولید مواد مخدر در این کشور شد. این درحالی است که آمریکا به بهانه برخورد با موضوع مواد مخدر به این کشور لشکرکشی کرد و هم‌اکنون بیش از ۱۰ هزار تن انواع مواد مخدر به‌ویژه تریاک در این کشور کشت می‌شود.

وی گفت: در حوزه انهدام باندهای سازمان‌یافته اقدامات خوبی از ابتدای سال تاکنون صورت گرفته و اقدامات مقابله‌ای ما با قاچاقچیان مواد مخدر ادامه نیز خواهد داشت. امنیت مردم خط قرمز نیروی انتظامی است و ما با هر اقدامی که امنیت مردم را تهدید کند به‌شدت برخورد می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری آنا


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر