پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 3570
۱۹ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۲۴
اندازه متن
سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد:

درخواست خانواده معتادان متجاهر برای افزایش زمان نگهداری آنها در مراکز

بخشی از افزایش مدت زمان نگهداری به درخواست خود معتادان است، به ویژه خانواده‌ها وقتی می‌بینند که این فرایند جواب داده و نتیجه گرفته، خودشان درخواست می‌کنند که معتادان بیشتر در این مرکز نگهداری شوند.
سعید منتظر المهدی

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: افزایش مدت زمان نگهداری معتادان خواسته آنها و به ویژه خانواده‌های معتادان است.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایسنا، سعید منتظر المهدی درباره مدت زمان نگهداری معتادان متجاهر در مراکز ماده ١۶، افزود: مدت زمان نگهداری معتادان در این مراکز به شرایط آنجا بستگی دارد.


وی با بیان اینکه می توانیم براساس قانون، مدت زمان نگهداری معتادان را تا دو دوره ٣ ماهه تمدید کنیم، اظهار کرد: این مدت زمان براساس پروتکل‌ها تعیین می شود که باید "مناسبت‌ها" و "ملزومات" آن را بدست بیاوریم که بتوانیم معتادان را بیشتر هم نگه داریم.


سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: بخشی از افزایش مدت زمان نگهداری به درخواست خود معتادان است، به ویژه خانواده‌ها وقتی می‌بینند که این فرایند جواب داده و نتیجه گرفته، خودشان درخواست می‌کنند که معتادان بیشتر در این مرکز نگهداری شوند.


منتظرالمهدی ادامه داد: در واقع این بازاجتماعی شدن افراد با توانمندسازی آنها انجام می‌شود. یعنی معتادان در آنجا در کارگاه‌های موجود در مرکز حرفه آموزی می‌شوند. اصولا این معتادان از قبل کاری بلد بوده‌اند و حالا در همان حرفه‌های خودشان مهارت آموزی می‌شوند و به این ترتیب می‌توانند در آینده خرج زندگیشان را در بیاورند و به چرخه زندگی برگردند.


وی درباره افزایش ظرفیت مرکز مهر سروش (کهریزک) نیز توضیح داد: این مرکز تا ۵ هزار نفر ظرفیت دارد و مرحله به مرحله به ظرفیت آن افزوده می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر