پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 3462
۱۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۴:۱۱
اندازه متن

طرح شیوع شناسی مصرف مواد مخدر و اعتیاد آغاز شد

این طرح توسط روانشاسان مرکز مشاوره در کلیه دانشکده ها انجام می شود که طی یک مرحله بر روی 700 دانشجوی دختر و پسر در مقاطع مختلف صورت می پذیرد.
اعتیاد دانشجویان

طرح شیوع شناسی مصرف مواد مخدر و اعتیاد در سال جاری در حال برگزاری است.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویان دانشگاه، طرح شیوع شناسی مصرف مواد مخدر و اعتیاد را آغاز کرد.

در همین راستا پری سیما رستمی معاون مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویان دانشگاه در این باره بیان کرد: دانشجویان به دلیل فشارهای تحصیلی، دوری بلند مدت از خانواده و غالباً زندگی دانشجویی و ارتباط نزدیک با همسالان در معرض خطر ابتلا به اختلال اعتیاد هستند. 

وی گفت: هدف از اجرای این طرح، آگاه شدن از دیدگاه ها و الگوهای رفتاری دانشجویان درباره این آسیب اجتماعی است.

 رستمی افزود: این طرح به بررسی ابعاد مختلفی از جمله: نوع مواد مصرفی، علت مصرف و میزان مصرف، شیوع شناسی آن در اجتماع، دانشگاه ها و خانواده دانشجویان، تأثیر تبلیغات و اطلاع رسانی در میزان مصرف مواد و الکل می پردازد. 

معاون مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویان دانشگاه خاطرنشان ساخت: این طرح توسط روانشاسان مرکز مشاوره در کلیه دانشکده ها انجام می شود که طی یک مرحله بر روی 700 دانشجوی دختر و پسر در مقاطع مختلف صورت می پذیرد.

لازم به ذکر است این برنامه از اوایل اردیبهشت ماه سال جاری در حال انجام است.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر