پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 3453
۰۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۵:۳۴
اندازه متن
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:

به جای صرف وقت برای مبارزه با ترانزیت، افزایش زمان دسترسی به مواد مخدر در دستور کار قرار گیرد

باید در وهله اول مسائل داخلی مواد مخدر را کنترل کرد و سپس با تجهیز امکانات پیشرفته به فکر جلوگیری از ترانزیت مواد مخدر به کشورهای اروپایی باشیم در این رابطه کلان نگری و کشفیات کلان در حوزه مواد مخدر ما را از کشفیات ریز و جوانان غافل می‌کند.
خدادادی

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: مبارزه با قاچاقچیان و ترانزیت موادمخدرباعث شده از مبارزه با عاملان تهیه و توزیع مواد مخدر و اعتیاد جوانان غافل شویم بهتر است به جای وقت گذاشتن برای مبارزه با ترانزیت برای افزایش زمان دسترسی به مواد مخدر چاره اندیشی شود.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری خانه ملت، سلمان خدادادی با بیان اینکه ایران در مسیر ترانزیت مواد مخدر قرار گرفته است، گفت: کشور ما به دلیل همسایگی با افغانستان به محل تجارت و ترانزیت  مواد مخدر تبدیل شده است.

  رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه دستگاه ها تلاش خود را برای مبارزه با مواد مخدر به کار می برند، افزود: کشفیات بالای مواد مخدر به دلیل کثرت بالا، نظارت مناسب و از سویی موقعیت جغرافیایی و همسایگی با افغانستان است.

 وی ادامه داد: بنابراین کشفیات بالای مواد مخدر نه تنها از کوتاهی دستگاه‌های متولی نیست بلکه  نیروی انتظامی مقتدرانه در برابر اشرار و قاچاقچیان  مواد مخدر  مقابله می‌کند.

نماینده مردم ملکان در مجلس دهم، افزود: سال‌ها است ایران درگیر مواد مخدر است اما متاسفانه کشورهای اروپایی کمترین همکاری را با ما نداشته و از ارائه کوچکترین کمک مالی و تجهیزاتی امتناع کرده اند این در حالی است که ما می توانیم با قاچاقچیان مواد مخدر درگیر نشویم و با ورود بالای مواد مخدر به کشورشان تاوان پس دهند.

خدادادی یادآور شد: به دلیل قرار گرفتن ایران به عنوان مسیر ترانزیت مواد مخدر از افغانستان به سایر کشورها مبارزه با مواد مخدر به سختی انجام می شود و در برخی موارد قابل کنترل نیست.

 تهیه مواد مخدر آسان‌تر از خرید کالایی از سوپرمارکت

وی مهمترین علت افزایش مصرف مواد مخدر را دسترسی آسان دانست و گفت: تهیه مواد مخدر در برخی موارد از تهیه کالایی از سوپرمارکت راحت تر است و با یه تلفن و در کوتاهترین زمان ممکن به راحتی مواد مخدر در دسترس مصرف کنندگان قرار می گیرد بنابراین نیاز است به جای وقت گذاشتن برای جلوگیری از ترانزیت مواد مخدر برای کاهش زمان دسترسی به مواد مخدر چاره اندیشی شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، افزود: تلاش برای مبارزه با قاچاقچیان موادمخدر، خرید و فروش کلان و جلوگیری از ترانزیت مواد مخدر باعث شده از مسائل داخلی مربوط به مواد مخدر و مبارزه با عاملان تهیه و توزیع مواد مخدر غافل شویم.

امکانات و نیروهای نیروی انتظامی جوابگوی مبارزه با تمامی ابعاد مواد مخدر نیست

نماینده مردم ملکان در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه امکانات و نیروهای نیروی انتظامی جوابگوی مبارزه با تمامی ابعاد مواد مخدر نیست، تصریح کرد: باید در وهله اول مسائل داخلی مواد مخدر را کنترل کرد و  سپس با تجهیز امکانات پیشرفته به فکر جلوگیری از ترانزیت مواد مخدر به کشورهای اروپایی باشیم در این رابطه کلان نگری و کشفیات کلان در حوزه مواد مخدر ما را از کشفیات ریز و جوانان غافل می‌کند و باید توجه به مسائل داخلی مواد مخدر در اولویت قرار گیرد.

خدادادی یادآور شد: البته مجلس و دولت باید در زمان بودجه ریزی به نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر توجه بیشتری داشته باشند تا بتوانند نسبت به تامین امکانات پیشرفته و بکارگیری نیروهای متخصص اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر