پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 3371
۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۶:۲۰
اندازه متن

ستاد مبارزه با مواد مخدر و يونيسف برنامه همكاري امضا كردند

ايران در درمان اعتيادِ گروه‌هاي خاص همچون زنان باردار، افراد سالمند و كودكان و نوجوانان پيشگام است و در اين زمينه آمادگی لازم را جهت انتقال تجارب خود به سازمان ملل به‌منظور استفاده ديگر كشورها دارد.
یونیسف

ستاد مبارزه با مواد مخدر و دفتر صندوق كودكان سازمان ملل در ايران (يونيسف) به مدت دو سال برنامه همكاري امضا كردند.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت رحيم ساكي مديركل دفتر روابط بين‌الملل ستاد در جلسه با نماينده دفتر صندوق كودكان سازمان ملل در ايران گفت: اقدامات دفتر يونيسف در برنامه‌ريزي و اجرای برنامه همکاری سال گذشته بسيار عالي بود که مایلم مراتب خرسندي خود را از شما و همکارانتان به دفتر یونیسف در نيويورك اعلام‌ دارم.

وی بيان داشت: همکاری ستاد و يونيسف مي‌تواند الگوي بسیار خوبی برای سایر نهادهای بین‌المللی در زمینه مسائل مختلف حوزه مبارزه با مواد مخدر باشد و جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل دارد که در منطقه یا هر نقطه از جهان در برنامه‌های یونیسف خصوصاً در حوزه‌های پیشگیری و درمان اعتیاد مشارکت کند.

مدیرکل دفتر روابط بین الملل ستاد افزود: تجارب نشان مي‌دهد اگر بخواهيم كاري انجام دهیم، زمينه همكاري‌ها وجود دارد و این موضوعات کاملاً در راستای مسائل حقوق بشری است که فارغ از دخالت سیاست در همه جای دنیا می‌توان این اقدامات مشترک را انجام داد.

همچنين عارف وهاب‌زاده مديركل دفتر فرهنگي و پيشگيري ستاد در این جلسه گفت: در حوزه پيشگيري از اعتياد، يكي از مهم‌ترین كانون‌هاي هدف، كودكان و نوجوانان هستند كه ستاد در نظر دارد زمینه همكاري‌ها با دفتر يونيسف گسترش يابد.

وي افزود: كودكان و نوجوانان در معرض آسيب‌هاي اجتماعي از جمله اعتياد هستند كه اميد است تجارب مفيد سازمان ملل در اختيار كشورها قرار گیرد تا گام‌هاي مهمي در مصون‌سازي اين گروه هدف برداشته شود.

حمید جمعه‌پور مديركل درمان و حمايت‌هاي اجتماعي ستاد نيز بيان داشت: كشورمان در حوزه درمان سوءمصرف مواد مخدر در كودكان و نوجوانان، سال‌هاست كه بسته‌هاي آموزشي و راهنمايي تدوين مي‌كند و در اين زمينه همكاري خوبي با وزارت بهداشت دارد. همچنين ايران در درمان اعتيادِ گروه‌هاي خاص همچون زنان باردار، افراد سالمند و كودكان و نوجوانان پيشگام است و در اين زمينه آمادگی لازم را جهت انتقال تجارب خود به سازمان ملل به‌منظور استفاده ديگر كشورها دارد.

همچنين نماينده دفتر صندوق كودكان سازمان ملل در ايران (يونيسف) گفت: در همه جاي دنيا، مصرف مواد مخدر براي كودكان و نوجوانان از آسيب‌ها و خطرات جدي است، يونيسف علاوه بر اينكه مي‌تواند تجارب موفق كشورهاي دنيا را در امر مبارزه با اعتياد در اختيار جمهوری اسلامی ايران قرار دهد، مي‌تواند از تجارب مفيد و سازنده ایران در منطقه و جهان نيز استفاده كند تا در درمان و پيشگيري از اعتياد كودكان و نوجوانان گام‌هاي بزرگي برداشته شود.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دولت

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر