پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 3368
۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۵:۲۰
اندازه متن
مدیرکل پیشگیری‌های امنیتی و انتظامی معاونت اجتماعی و پیشگیری‌ از جرم قوه قضائیه خبر داد:

برنامه ویژه قوه قضائیه برای ناامن‌سازی ۱۷۵۰ نقطه تولید مواد مخدر صنعتی

با همکاری سازمان بسیج، پلیس مواد مخدر و دیده‌بان‌های پیشگیری و با محوریت دادگستری استان‌ها 1750 نقطه که ظن قوی برای تهیه و تولید مواد مخدر صنعتی در آنجاها بود شناسایی شد.
رضا مسعودی‌فر مدیرکل پیشگیری‌های امنیتی و انتظامی مدیرکل پیشگیری‌های امنیتی و انتظامی معاونت اجتماعی و پیشگیری‌ از جرم قوه قضائیه از شناسایی ۱۷۵۰ نقطه مظنون به تولید مواد مخدر صنعتی و برنامه ویژه قوه قضائیه برای ناامن‌سازی این نقاط و پیشگیری از ایجاد مناطق جدید خبر داد. 
به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری تسنیم، رضا مسعودی‌فر ناامن‌سازی محل‌های تهیه و توزیع مواد مخدر را یکی از برنامه‌های اداره کل متبوع خود در سال 1397 اعلام کرد و ضمن اشاره به اینکه این برنامه در سال 1398 نیز ادامه خواهد داشت، گفت: با همکاری سازمان بسیج، پلیس مواد مخدر و دیده‌بان‌های پیشگیری و با محوریت دادگستری استان‌ها 1750 نقطه که ظن قوی برای تهیه و تولید مواد مخدر صنعتی در آنجاها بود شناسایی شد. 
 وی با اشاره به اینکه در سال 1397 با همکاری پلیس مواد مخدر 450 نقطه ناامن‌سازی و منتهی به بر هم خوردن امنیت خودساخته مجرمان شد، افزود: نقشه GIS این مناطق به صورت متمرکز تهیه خواهد شد تا ضمن استفاده در رصد و برنامه‌ریزی‌ها و تعیین جامعه هدف، بتوانیم ارتباط بین عوامل مختلف فرهنگی و اجتماعی را در شکل‌گیری مناطق اینچنینی تحلیل و پیش‌بینی کنیم تا از شکل‌گیری مناطق جدید جلوگیری شود. 
 مسعودی‌فر با اشاره به اینکه تاکنون 58 کارگاه آموزشی در این خصوص برای نیروهای بسیج، پلیس و دیدبان‌های پیشگیری برگزار شده است، افزود: به انحای مختلف عرصه را بر کسانی که در صدد ایجاد آشپزخانه‌های تولید مواد مخدر صنعتی هستند تنگ خواهیم کرد تا فرصت چنین کاری را نیابند. 
 منبع: خبرگزاری تسنیم
پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر