پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 3296
۱۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۳۵
اندازه متن
عضو فراکسیون تولید و اشتغال مجلس مطرح کرد:

افزایش قیمت کالاهای اساسی آری، اما سیگار خیر!

افزایش قیمت مواد دخانی در کاهش مصرف‌شان اثر مثبت دارد. افزایش مالیات بر سیگار چندان قیمت هر پاکت را افزایش نمی‌داد چرا که چراکه پنج تومان یعنی 100 تومان افزایش روی هر پاکت سیگار. حال ببینید کالاهای اساسی مردم در این سال‌ها چقدر افزایش داشته است.
سیگار

عضو  فراکسیون تولید و اشتغال مجلس با بیان اینکه افزایش قیمت مواد دخانی در کاهش مصرف‌شان اثر مثبت دارد گفت: بی‌ تردید افزایش قیمت سیگار از اعتیاد، افزایش بار بیماری و مرگ ناشی از مصرف دخانیات جلوگیری می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری خانه ملت، علی ابراهیمی در خصوص چرایی عدم افزایش نرخ سیگار در بودجه سال 98 گفت: ساز و کار در بودجه به این شکل تعین شده است که نرخ دخانیات هر ساله رشد، مشخصی داشته باشد، اما در نشست علنی مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی لایحه بودجه سال 98 کل کشور، پیشنهادی از سوی نمایندگان مبنی بر افزایش ۵۰ ریالی نرخ سیگار ارائه شد، اما به دلیل مخالفت نمایندگان رای نیاورد.

قاچاق سیگار ارتباطی به مالیات ندارد

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مخالفین افزایش نرخ سیگار معتقد بودند افزایش قیمت دخانیات منجر به کاهش تولیدات داخلی و در نتیجه افزایش قاچاق می‌شود. اما در واقع تاثیری بر قاچاق نداشت.متاسفانه برای اینکه شغلی برخی از افراد شاغل در کارخانه‌های تولید دخانیات تهدید نشود، نرخ سیگار را افزایش ندادیم . 

افزایش قیمت کالاهای اساسی آری، اما سیگار خیر! / نه، به افزایش 100 تومانی هر پاکت سیگار 

وی با بیان اینکه مهمترین اولویت در کشورمان باید افزایش سلامتی جامعه و مردم باشداظهار کرد: اگر قیمت سیگار و دخانیات بالا رود، یک جوان هر دقیقه از آن‌ها استفاده نمی‌کند. افزایش قیمت مواد دخانی در کاهش مصرف‌شان اثر مثبت دارد. افزایش مالیات بر سیگار چندان قیمت هر پاکت را افزایش نمی‌داد چرا که چراکه پنج تومان یعنی 100 تومان افزایش روی هر پاکت سیگار. حال ببینید کالاهای اساسی مردم در این سال‌ها چقدر افزایش داشته است.

عضو  فراکسیون تولید واشتغال مجلس با بیان اینکه افزایش قیمت هر پاکت سیگار در حالی در مجلس رای نیاورد که این افزایش می‌توانست 300 میلیارد تومان درآمد برای کشور به ارمغان آورد تصریح کرد: اگر بحث درامدی آن را هم نادیده بگیریم، تعداد بسیار زیادی در کشورمان به دلیل مصرف سیگار و دخانیات جانشان را از دست می‌دهند، ضمن اینکه عامل اصلی بسیاری از بیماری‌های ریوی و سرطانی مصرف مواد دخانی است و بی تردید با افزایش قیمت سیگار می‌توانستیم از اعتیاد، افزایش بار بیماری و مرگ ناشی از مصرف دخانیات جلوگیری کنیم.

منبع: خبرگزاری خانه ملت 

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر