پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 3239
۰۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۱۱
اندازه متن

ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران تفاهم‌نامه همكاري امضا كردند

هيچكس در امر مبارزه با مواد مخدر به جمهوري اسلامي ايران كمك نخواهد كرد مثل زمان جنگ كه كسي به كمك ايران نيامد. مواد مخدر و فرهنگ‌سازي دشمن براي ترويج آن، جنگ رودررويي نيست و خودمان بايد تلاش كنيم تا به موفقيت برسيم.
ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران تفاهم‌نامه همكاري امضا كردند

ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران به‌منظور توسعه برنامه‌هاي پيشگيري، كاهش آسيب، صيانت از طريق آموزش و جلب مشاركت سمن‌ها، خيريه‌ها و گروه‌هاي مردمي به مدت دو سال تفاهم‌نامه همكاري امضا كردند.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ دكتر پرويز افشار معاون كاهش تقاضا و توسعه مشاركت‌هاي مردمي ستاد در مراسم امضاي اين تفاهم‌نامه كه صبح امروز در سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران برگزار شد، گفت: وضعيت مواد مخدر دنيا را به ستوه آورده است و روز به روز وضعيتش پيچيده‌تر مي‌شود و كشور ما نيز از جهت تهديدات اين بلاي خانمانسور از ديگر كشورها مستثني نيست.

وي افزود: اگرچه ما در كشورمان، فاكتورهاي محافظت‌كننده بسياري همچون كانون خانواده گرم، حمايت‌هاي اجتماعي، ارزش‌هاي ديني، اعتقادي و فرهنگي داريم اما كشورمان داراي جمعيت جواني است كه دائماً جوياي تجربه‌هاي جديد هستند و در اين دهكده جهاني به‌وي‍ژه با باز شدن درب‌هاي اطلاعات و فضاي مجازي تحت تاثير اين فضا قرار دارند و در معرض تهديد مي‌باشند.

اين مقام مسئول در ستاد بيان داشت: از طرفي ايران در كنار بزرگترين منبع و منشا مواد مخدر دنيا قرار دارد، افغانستان امروزه ديگر توليدكننده مواد مخدر سنتي نيست بلكه به سرعت در حال تغيير مسير است و به سمت توليد مواد مخدر صنعتي رفته است. توليد لابراتورهاي شيشه و كاشت گل و ماري‌جوانا در آن كشور حاكي از اين امر است كه در اينصورت كشورمان علي‌رغم همه فاكتورهاي محافظت‌كننده باز هم با خطر جدي مواجه است.

افشار در ادامه؛ مواد مخدر را تهديدي سياسي برشمرد و گفت: دشمنان اين مرز و بوم ابايي ندارند كه نسل پويا و فعال اين نظام را تحت تاثير وسوسه‌هاي شيطاني قرار دهند. پس تا جايي كه مي‌توانيم بايد در كنار يكديگر از حداكثر امكاناتمان استفاده كنيم و كار موثري انجام دهيم.

وي تاكيد كرد: هيچكس در امر مبارزه با مواد مخدر به جمهوري اسلامي ايران كمك نخواهد كرد مثل زمان جنگ كه كسي به كمك ايران نيامد. مواد مخدر و فرهنگ‌سازي دشمن براي ترويج آن، جنگ رودررويي نيست و خودمان بايد تلاش كنيم تا به موفقيت برسيم.

همچنين رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در اين مراسم گفت: انعقاد اين تفاهم‌نامه در آستانه بزرگداشت سالروز شكوهمند انقلاب اسلامي و در جهت حفظ ارزش‌هاي انقلاب بسيار ارزشمند است.

سعيد اوحدي افزود: آسيب‌هاي اجتماعي غالباً در جوامعي بروز مي‌كنند كه از ارزش‌هاي انساني و ديني و كرامت انساني بي‌بهره مي‌باشند اما جوامعي كه ارزشي هستند و  در آن، كرامت انساني وجود دارد، آسيب‌هاي اجتماعي كمتر وجود دارد.

وي بيان داشت: چند آسیب اولویت‌دار، مورد تاكيد مقام معظم رهبري (مدظله‌العالي) است و ايشان اعتياد را اولویت نخست و ديگر آسيب‌ها مثل طلاق را در اولويت بعدي دانسته‌اند؛ چرا كه اعتياد ريشه بروز بحران‌هاي ديگر است و بايد با همكاري و مشاركت در جهت رفع اين آسيب‌ها اقدام كنيم.

گفتني است؛ در اين تفاهم‌نامه كه به امضاي پرويز افشار معاون كاهش تقاضا و توسعه مشاركت‌هاي مردمي ستاد مبارزه با مواد مخدر و سعيد اوحدي رييس هيات مديره و رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران رسید، طرفين بر برنامه‌ريزي و مشاركت در اجراي طرح‌ها و فعاليت‌هاي مشترك در حوزه‌هاي پيشگيري، كاهش آسيب و صيانت اجتماعي خانواده معتادان، حمايت، توانمندسازي و استفاده از ظرفيت‌هاي سازمان‌هاي مردم‌نهاد، خيريه‌ها و تشكل‌هاي مردمي در اجراي برنامه و طرح‌هاي صيانت اجتماعي تاكيد كردند.

همچنين بهره‌مندي از امكانات و فضاهاي شهري براي اطلاع‌رساني و آگاه‌سازي در خصوص اعتياد، همكاري در جهت اجراي طرح‌هاي پژوهشي در حوزه پيشگيري اوليه از اعتياد، ايجاد توسعه و گسترش نشاط اجتماعي در محيط‌ها، كانون‌ها و گروه‌هاي هدف و تربيت نيروي انساني متخصص در زمينه پيشگيري اوليه از اعتياد از ديگر مفاد اين تفاهم‌نامه مي‌باشد.

منبع: روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر 

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر