پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 3234
۰۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۰۱
اندازه متن
نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی

مصرف مشروبات الکلی توجیهی برای اقدام مجرمانه به شمار می آید

توقیف ماشین و جزای نقدی برای افرادی که حین مستی مرتکب خلاف می‌‎شوند به هیچ عنوان بازدارنده نیست، چرا که این افراد خودروهای بسیاری دارند و این اقدام به هیچ عنوان مجازات محسوب نمی‌شود.
 یحیی کمالی پور

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مصرف مشروبات الکلی توجیهی برای اقدام مجرمانه به شمار می‌‎آید، گفت: مجازات‌های در نظر گرفته شده برای فرد مستی که مرتکب جرم می‌‎شود، بازدارنده نیست.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری خانه ملت، یحیی کمالی پور با بیان اینکه مجازات رانندگی در حالت مستی به هیچ عنوان بازدارنده نیست، گفت: اگر کسی اقدام به شرب خمر کند و در حین رانندگی خسارت به مکان یا فردی وارد کند، چنانچه با هدف خسارت وارد کردن اقدام به شرب خمر نکرده باشد، جرم سنگینی برای فرد خاطی در نظر گرفته نمی‎شود و در واقع مصرف مشروبات الکلی نوعی توجیه برای اقدام مجرمانه وی به شمار می‌آید.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: درست است فردی که مشروبات الکلی مصرف می‌‎کند، واجد شرایط عامه تکلیف در حوزه عقل و اراده نیست و اراده کافی و لازم را بر اعمال خود ندارد اما وقتی فردی که اقدام به چنین رفتار خلاف قانونی شده باید تبعات اقدام خلاف قانون خود را نیز ببیند.

وی اضافه کرد: در واقع این خود فرد است که موجب شده، اراده‎اش را از دست بدهد و قطعا هر فردی که اقدام به شرب خمر می‎کند از تبعات آن باخبر است لذا باید مجازات‌های سنگین‌تری برای فردی که در حین مستی مرتکب جرم و جنایت می‌‎شود در نظر گرفته شود.

توقیف خودرو و جزای نقدی به هیچ عنوان بازندارنده نیست

کمالی پور با بیان اینکه مجازات‌های فعلی به هیچ عنوان کارساز و بازدارنده نیست، گفت: توقیف ماشین و جزای نقدی برای افرادی که حین مستی مرتکب خلاف می‌‎شوند به هیچ عنوان بازدارنده نیست، چرا که این افراد خودروهای بسیاری دارند و این اقدام به هیچ عنوان مجازات محسوب نمی‌شود.

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چنانچه در این زمینه خلأ قانونی وجود داشته باشد، مجلس آمادگی اصلاح قانون را دارد،  گفت: با توجه به زیاد شدن این موارد در سطح شهر ضرورت دارد که مجازات‌های بازدارنده‌تری برای افراد در نظر گرفته شود.

منبع: خبرگزاری خانه ملت


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر