پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 3201
۱۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۳۹
اندازه متن
جانشین قرارگاه جوادالائمه (ع) سپاه:

اردوگاه درمان و صیانت از معتادین متجاهر دهه‌ فجر افتتاح می‌شود

ظرفیت نگهداری از معتادین متجاهر در تهران کمتر از تعداد معتادین متجاهر در سطح شهر است؛ به همین دلیل سازمان بسیج مستضعفین و سپاه پاسداران به کمک دستگاه‌های ذی‌ربط آمده است.
جانشین قرارگاه جوادالائمه (ع) سپاه

جانشین قرارگاه جوادالائمه (ع) سپاه  از افتتاح اردوگاه درمان و صیانت از معتادین متجاهر در دهه فجر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محله شوش هرندی با معضلاتی همچون حضور معتادان، مواد فروشان و اراذل و اوباش در پارک‌ها و کوچه‌ها مواجه است. اهالی قدیمی منطقه هم به دلیل حضور این افراد به تدریج نقل مکان کرده‌اند و خانه‌های خود را به کارگران فصلی و ... اجاره داده‌اند.

از طرفی برخی خانواده‌های مهاجر که برای دستفروشی به تهران می‌آیند، با توجه به این که قیمت اجاره نشینی در این محله نسبت به مناطق دیگر تهران کمتر است، سکنی می‌گزینند. حال سازمان مستضعفین بسیج و سپاه پاسداران در پی رفع مشکلات و معضلات این محله هستند.

در همین راستا محمد مهدی امیریان جانشین قرارگاه جوادالائمه (ع) سپاه در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد؛ قرارگاه جواد الائمه (ع) با هدف رفع آسیب‌های اجتماعی و کمک به سازمان بهزیستی و کمیته امداد راه اندازی شده است.

جانشین قرارگاه جوادالائمه (ع)  با اشاره به اینکه مشکلات اساسی در حوزه آسیب‌های مسائل اجتماعی معضلات اعتیاد، طلاق و آسیب‌های فضای مجازی است، افزود: مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی محله هرندی نیز  اعتیاد است.

امیریان با بیان اینکه دو نوع اعتیاد داریم که نوع اول، معتادین آشکار و پنهانی هستند که دارای خانواده و مسکن می‌باشند، گفت: نوع دوم را هم معتادین متجاهر تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه اولویت قرارگاه جوادالائمه (ع) با معتادین متجاهر و ماده ۱۶ است، اظهار کرد: ظرفیت نگهداری از معتادین متجاهر در تهران کمتر از تعداد معتادین متجاهر در سطح شهر است؛ به همین دلیل سازمان بسیج مستضعفین و سپاه پاسداران به کمک دستگاه‌های ذی‌ربط آمده است.

جانشین قرارگاه جوادالائمه (ع) افزود: این قرارگاه مرکزی به نام اردوگاه درمان و صیانت از معتادین متجاهر راه اندازی کرده است که در حال حاضر با ظرفیت ۴۰۰ نفری می‌تواند پذیرا‌ی این افراد باشد.

امیریان با اشاره به اینکه جمع آوری معتادین متجاهر با همکاری پلیس مواد مخدر و نیرو‌های بسیج در سطح شهر انجام می‌شود، اظهار کرد: این کار در محله هرندی صورت گرفته است و تمامی قوانین قرارگاه تابع قوانین و پروتکل‌های مصوب بهزیستی است.

  وی با بیان اینکه مراحل ترک اعتیاد به ترتیب  سم زدایی، روان درمانی، حرفه آموزی، اشتغال  و جامعه پذیری است، تصریح کرد: تفاوت عمده مرکز درمان و صیانت از معتادین متجاهر قرارگاه جوادالائمه (ع) با دیگر مراکز درمانی در مراحل‌های ترک است که در مراکز‌های موجود فقط بحث سم زدایی صورت می‌گیرد، ولی در این قرارگاه ۵ مورد ذکر شده به صورت تخصصی انجام می‌گیرد.

جانشین قرارگاه جوادالائمه (ع) با بیان اینکه  بعد از مراحل ۵ گانه و ترک اعتیاد نوبت به کنترل و جامعه پذیری می‌رسد ، اظهار کرد: به همین منظور به سراغ خانواده‌های این افراد می‌رویم و روش برخورد را آموزش می‌دهیم.

امیریان با اشاره به اینکه یک حوزه‌ به نام حوزه بسیج دستواره نیز راه اندازی شده که تخصص‌اش حوزه آسیب‌های اجتماعی است، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۸ پایگاه زیر نظر این حوزه در حال فعالیت هستند و ۲۰ پایگاه دیگر هم در هفته بصیرت افتتاح می‌شوند.

وی تاکید کرد: عمده فعالیت بسیج دستواره رفع آسیب‌های اجتماعی، مرمت و بازسازی منازل، محرومیت زدایی و آموزش کودکان کار است.

جانشین قرارگاه جواد الائمه با اشاره به اینکه اردوگاه درمان و صیانت از معتادین متجاهر دهه‌ فجر افتتاح می‌شود، خاطرنشان کرد: اطلاعات اردوگاه خیلی شفاف است و درب اردوگاه به روی تمام مردم و دستگاه‌ها برای بازدید باز است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر