پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 3198
۱۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۰۵
اندازه متن
سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر:

50هزار زندانی معتاد تحت پوشش درمان با متادون هستند

زندان های کشور جزو زندان های پیشرو در درمان اعتیاد هستند و علاوه بر درمان نگهدارنده، زندانیان در بدو ورود به زندان غربالگری می شوند همچنین مراکز مشاوره و کنترل ایدز وجود دارد که راهکارهای خوبی برای کنترل و درمان اعتیاد است.
پرویز افشار

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: زندان گلوگاه بسیار خوبی برای کنترل اعتیاد و درمان معتادان است و اکنون بیش از 50 هزار زندانی معتاد تحت پوشش درمان نگهدارنده با متادون هستند.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایرنا، پرویز افشار افزود: اعتیاد در زندان به وجود نمی آید بلکه فرد معتاد به زندان وارد می شود. هر چند از تعداد معتادان زندانی آمار دقیقی ندارم اما تقریبا همه کسانی که نیاز به درمان نگهدارنده دارند تحت پوشش هستند.
وی ادامه داد: علی رغم اینکه بودجه و امکانات کاملا حداقلی است اما زندان های کشور جزو زندان های پیشرو در درمان اعتیاد هستند و علاوه بر درمان نگهدارنده، زندانیان در بدو ورود به زندان غربالگری می شوند همچنین مراکز مشاوره و کنترل ایدز وجود دارد که راهکارهای خوبی برای کنترل و درمان اعتیاد است.
معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: پوشش زندانیان معتاد با درمان نگهدارنده متادون سند افتخاری است و ایران یکی از بالاترین میزان های درمان نگهدارنده در بین زندان های دنیا را دارد.
افشار خاطرنشان کرد: مصرف متادون باعث شده است تا زندانیان معتاد، تزریق نکنند و دچار ایدز و هپاتیت نشوند، کارهای روزمره خود را انجام دهند و رفتارهای معارض قانون این افراد به حداقل برسد.
به گزارش ایرنا، پیش از این سردار اسکندر مومنی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفته بود: حدود 70 درصد زندانیان کشور به ‌واسطه جرایم مرتبط با مواد مخدر در زندان به سر می‌برند همچنین اصغر جهانگیر، رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور نیز اعلام کرده است: امسال ورودی زندانی جرایم مواد مخدر به زندانها 6 درصد کاهش یافته و نیم درصد از زندانیان مربوط به این جرایم هم کم شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر