پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 3075
۱۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۴۷
اندازه متن
وزارت بهداشت در مورد ماجرای نشت متادون پاسخ داد:

توزیع «متادون» از داروخانه‌ها برای جلوگیری از اتلاف وقت پزشکان

نشاندار کردن داروها از محل تولید تا مصرف کننده نهایی به شدت در حال پیگیری است و امید می رود با برطرف شدن موانع فنی در سریعترین زمان ممکن عملیاتی گردد.
توزیع متادون در داروخانه ها

وزارت بهداشت معتقد است توزیع متادون در دانشگاه های علوم پزشکی با تعداد بالای مراکز درمانی، چند ساعت وقت پزشک را می گیرد و می تواند دردسر زیادی را به پزشکان تحمیل کند به همین دلیل توزیع این دارو بهتر است از داروخانه‌ها انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری فارس، وزارت بهداشت پیرو درج مطلبی با عنوان «پای لنگ وزارت بهداشت در ماجرای نشت متادون» ضمن تأیید خبر خبرگزاری فارس مبنی بر قطع توزیع داروی متادون از دانشگاه‌های علوم پزشکی و توزیع آن در داروخانه‌ها توضیح داد: «نظر به تحت کنترل بودن داروهای مورد استفاده در درمان اختلالات مصرف مواد، سازو کار موجود در معاونت های غذا و داروی دانشگاه ها اینگونه تعریف شده که مسئول فنی مراکز درمان باید داروی سهمیه مرکز درمانی و مورد نیاز بیماران را در بازه های زمانی ۳۰ تا ۶۰ روزه با مراجعه حضوری به معاونت مذکور تحویل بگیرند و پوکه های مصرفی دوره گذشته را عودت نمایند.
این امر به خصوص در دانشگاه های علوم پزشکی که تعداد مراکز درمانی به چند ۱۰۰ باب می رسد چند ساعت وقت پزشک را به خود اختصاص می دهد و این امر به خصوص در مراجعه از شهرستان ها به مراکز استان می تواند دردسر زیادی را به پزشکان تحمیل نماید.
لازم به ذکر است برای رفع مشکلات مذکور، سازمان غذا و داروی وزارت متبوع درصدد تعیین تعداد متناسبی از داروخانه های منتخب در سطح دانشگاه هاست که اصل دسترسی پزشکان به نظام دارویی را تسهیل نماید. در این راستا تعداد مشخصی از مراکز درمانی با یک داروخانه لینک می شوند و امر تحویل دارو و عودت پوکه های مصرفی به سهولت امکان پذیر خواهد شد.
قابل توجه است نشاندار کردن داروها از محل تولید تا مصرف کننده نهایی به شدت در حال پیگیری است و امید می رود با برطرف شدن موانع فنی در سریعترین زمان ممکن عملیاتی گردد. با عنایت به موارد پیش گفت در تدابیر مدنظر سازمان غذا و دارو عملاً نحوه توزیع داروها مورد نظر قرار گرفته است و امر تحویل دارو به بیماران کماکان از طریق پرستار یا بهیار شاغل در مراکز درمان اختلالات مصرف مواد و زیرنظر پزشک مسئول فنی تداوم خواهد داشت.»

منبع: خبرگزاری فارس 

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر