پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 3002
۱۰ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۱
اندازه متن
معاون مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی مطرح کرد:

برخورد با کمپ‌های غیرمجاز در سطح کشور

اسامی کمپ‌های مجوزدار در سایت سازمان بهزیستی کاملا مشخص است و افرادی که می‌خواهند در فرآیند درمان قرار بگیرند باید به این کمپ‌ها مراجعه کنند.
فرید براتی سده

معاون مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی ، با اشاره به فعالیت تعداد زیادی از کمپ‌های غیرمجاز در فرآیند درمان معتادان گفت: سازمان هیچ مسئولیتی در قبال این کمپ‌ها ندارد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری تستیم، فرید براتی سده با اشاره به فعالیت برخی از کمپ‌های غیرمجاز در سطح کشور اظهار کرد: در این زمینه ما این اسامی را به مسئولان مربوطه در استان‌های مختلف داده‌ایم و از آنان خواسته‌ایم با این کمپ‌های غیرمجاز برخورد کنند.

وی با بیان اینکه در این کمپ‌ها، اقدامات غیرطبیعی و برخلاف قانون انجام می‌دهند گفت: جدا از دریافت هزینه‌های بیش از حد مسئولان در این کمپ‌ها در مسیر فرآیند درمانی، پروتکل درمانی سازمان را رعایت نمی‌کنند و در برخی مواقع شاهدیم که در این کمپ‌ها افراد را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند.

معاون مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی ، با تاکید بر اینکه صدور فعالیت کمپ‌ها در سازمان بهزیستی بر اساس یک پروتکلی انجام می‌شود، تصریح کرد: افرادی که تمایل به صدور مجوز کمپ دارند باید به سازمان بهزیستی مراجعه کنند و پس از یک فرآیند کاملا مشخص و در صورت تایید می‌توانند مجوز فعالیت دریافت کنند.

براتی‌سده با بیان اینکه کمپ‌های غیرمجاز باید به مسئولان استانی در هر استان  و شهرستان اطلاع داده شود گفت: سازمان بهزیستی در این زمینه اسامی کمپ‌ها را در اختیار مسئولان مربوطه قرار داده است چرا که وجود این کمپ‌ها باعث بوجود آمدن مشکلات عدیده‌ای در فرآیند درمان معتادان می‌شود.

وی اضافه کرد: اسامی کمپ‌های مجوزدار در سایت سازمان بهزیستی کاملا مشخص است و افرادی که می‌خواهند در فرآیند درمان قرار بگیرند باید به این کمپ‌ها مراجعه کنند.

معاون مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی  همچنین با بیان اینکه سازمان بهزیستی هیچ مسئولیتی را درخصوص کمپ‌های غیرمجاز ندارد گفت: کمپ‌های سازمان بهزیستی، کمپ‌هایی هستند که از نظر ساختار فیزیکی و فرآیند درمان بر اساس پروتکل درمانی اقدام می‌کنند ضمن اینکه مسئولیت این کمپ‌ها به عهده افراد بهبود یافته است.

وی در پایان با اشاره به فرآیند بیمه درمان افراد معتاد گفت: این موضوع نیز با همکاری وزارت بهداشت در حال انجام است و تعداد قابل توجهی از معتادان در مسیر درمان از بیمه استفاده می‌کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر