پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2965
۲۴ امرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۳۴
اندازه متن
سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر:

دانش آموز معتاد نباید از مدرسه اخراج شود

هیچ مرکز درمانی ویژه دانش آموزان که مواد مصرف می کنند، وجود ندارد، بلکه وزارت بهداشت، بهترین مراکز درمانی خود را برای تحت درمان قرار گرفتن این دسته از دانش آموزان قرار می دهد.
پرویز افشار

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: برخوردهای سلبی و اخراج از مدرسه از بدترین کارهایی است که موجب می شود تا دانش آموز مجدد به سراغ مواد برود.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری شبستان، پرویز افشار گفت: معتاد در دانش آموزان کم داریم و تعداد آنان قلیل است.

وی افزود: دانش آموزانی که تجربه مصرف مواد در آنان، تبدیل به مصرف مستمر مواد می شود از سایر دانش آموزان جدا شوند و تحت درمان قرار گیرند. اما دانش آموزانی که تنها تجربه مصرف دارند و تازه مصرف آن شروع کرده اند، باید همزمان با تحصیل درمان شوند.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: برخی از دانش آموزان که نیاز به درمان های عمیق تر و نیاز به بستری دارند، نباید خدشه ای در درس وارد شود، باید درمان کنند وپس از آن در کلاس حضور یابند.

افشار تاکید کرد: برخوردهای سلبی، اخراج از مدرسه از بدترین کارهایی است که می توان برای دانش آموزان انجام داد و در توسعه و افزایش عود و مجدد معتاد شدن آنان نیز نقش دارد. این دانش آموزان مجدد به سراغ مواد می روند.

وی یاد آور شد: هیچ مرکز درمانی ویژه دانش آموزان که مواد مصرف می کنند، وجود ندارد، بلکه وزارت بهداشت، بهترین مراکز درمانی خود را برای تحت درمان قرار گرفتن این دسته از دانش آموزان قرار می دهد

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه باید دانش آموزان به بهترین مراکز که دارای کیفیت هستند معرفی شوند گفت: اگرخدایی نکرده دانش آموزی، مصرف مواد را شروع کرده است که تعداد آنان هم بسیار اندک است، هنوز اعتیار در او مستقر نشده است، به همین دلیل باید تحت درمان بهترین درمانگر قرار گیرد و مانی او در پاکی و عدم بازگشت به مصرف مواد تضمین شود.

منبع: خبرگزاری شبستان

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر