پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2936
۱۰ امرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۵۷
اندازه متن
رئیس گروه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور:

بهزیستی از خوداشتغالی بهبودیافتگان حمایت می کند

افراد بهبودیافته برای شروع کار در شغل های مختلف باید گواهی پاکی از اعتیاد را از سازمان های مورد تایید سازمان بهزیستی دریافت کنند، از طرفی دیگر این افراد باید بعد از مدت ۳ ماه از اشتغال به کار گواهی عدم اعتیاد مجدد به بهزیستی تحویل دهند
مهناز کاشی

رئیس گروه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور گفت : سازمان بهزیستی با حمایت های مالی از کارفرمایان مختلف به واسطه ارائه وام های قرض الحسنه در تلاش است تا افراد بهبود یافته را تحت حمایت های شغلی قرار دهند.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مهناز کاشی با اشاره به این که فرآیندهای مختلف بهزیستی در پیوستگی با یکدیگر پیش می روند، گفت: سازمان بهزیستی با اجرا و ارائه طرح های مختلف تشویقی به افراد بهبود یافته تلاش می کند تا این افراد بتوانند پروژه های خوداشتغالی متعددی را تاسیس کرده و پیش ببرند.
وی افزود: با توجه به منابع موجود سازمان بهزیستی با ارائه وام های قرض الحسنه به افراد بهبود یافته از ایجاد مشاغل به دست این افراد حمایت می کند. 
رئیس گروه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی در ادامه اضافه کرد: روستائیان تحت پوشش سازمان بهزیستی برای ایجاد مشاغل مختلف می توانند تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان از وام صندوق توسعه ملی این سازمان برخوردار شوند، در حالی که بهبودیافتگان حاضر در شهرها برای ایجاد شغل حداکثر تا ۲۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی قرض الحسنه دریافت می کنند.
وی در ادامه تصریح کرد: سقف وام های حمایتی سازمان بهزیستی به افراد بهبودیافته توسط شورای پول و اعتبار کشور مشخص می شود.
مهناز کاشی با اشاره به نحوه معرفی به شغل افراد بهبودیافته، توضیح داد: افراد بهبودیافته برای شروع کار در شغل های مختلف باید گواهی پاکی از اعتیاد را از سازمان های مورد تایید سازمان بهزیستی دریافت کنند، از طرفی دیگر این افراد باید بعد از مدت ۳ ماه از اشتغال به کار گواهی عدم اعتیاد مجدد به بهزیستی تحویل دهند.
وی با اشاره به وضعیت شغلی افراد ناتوان در خوداشتغالی، عنوان کرد: افراد بهبود یافته ای که توانایی ایجاد شغل جدید ندارند، توسط سازمان بهزیستی به کارفرمایان مختلف معرفی می شوند.
رئیس گروه کارآفرینی سازمان بهزیستی افزود: سازمان بهزیستی با حمایت های مالی از کارفرمایان مختلف به واسطه ارائه وام های قرض الحسنه در تلاش است تا افراد بهبود یافته را تحت حمایت های شغلی قرار دهند.

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر