پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2910
۳۱ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۵۴
اندازه متن
وزیر کشور:

الگوی درمان معتادان باید متحول شود

خارجی های کف خیابان باید جمع آوری شوند و در بحث تکدی گری اگر جلو آنها گرفته نشود به ویژه که اخیرا از پاکستان و بنگلادش و حتی کشورهای آفریقایی وارد ایران می شوند که اگر با این افراد برخورد جدی نشود ، نمی توان آنها را از کف خیابان جمع کرد.
رحمانی فضلی

وزیر کشور با بیان اینکه روش های درمان معتادان باید متحول شود گفت : در سطح خرد و برنامه ریزی کوتاه مدت نیز بارها در جلسات متعدد به بحث مواد مخدر و اعتیاد پرداختیم.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رحمانی فضلی در یکصد و سومین جلسه شورای اجتماعی کشور افزود : معتادانی که در شهر تهران جمع اوری می شوند و شهرستانی هستند ، به شهرهای خودشان بازگردانده شوند و درمان در شهر خودشان صورت گیرد.
وزیر کشور با بیان اینکه اکنون مراکز اقامتی معتادان متجاهر(مراکز ماده 16) ما در شهر تهران ظرفیت گنجایش 8 هزار نفری دارد ، گفت : این معتادان بعد از سه ماه درمان و نگهداری طبق قانون باید آزاد شوند که دوباره به چرخه اعتیاد باز می گردند.
وی در ادامه به ساخت برخی نقاهتگاهها و مراکز درمانی جدید اشاره کرد و گفت :​ این مراکز باید در هر کجای شهر تهران که نیاز است ، ساخته شود و این کار را باید وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی با جدیت دنبال کنند. 
رحمانی فضلی افزود : بحث شهر تهران را استاندار تهران پیگیری کند تا ظرفیت را بالا ببریم و نگذاریم افراد معتاد دوباره به خیابان برگردند چون وقتی به خیابان بر می گردند ، عامل توزیع کنندگان مواد مخدر می شوند.
وی گفت : با اجتماعی شدن موضوع مبارزه با مواد مخدر باید جلوی این را بگیریم و وقتی این همه هزینه می کنیم و وقت می گذاریم اگر این افراد در جامعه پذیرفته نشوند و اشتغال نداشته باشند ، راهی ندارند بجز اینکه دوباره به دامن اعتیاد برگردند.
رحمانی فضلی افزود : خارجی های کف خیابان باید جمع آوری شوند و در بحث تکدی گری اگر جلو آنها گرفته نشود به ویژه که اخیرا از پاکستان و بنگلادش و حتی کشورهای آفریقایی وارد ایران می شوند که اگر با این افراد برخورد جدی نشود ، نمی توان آنها را از کف خیابان جمع کرد.

 منبع:خبرگزاری صدا و سیما

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر