پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2908
۳۰ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۵۹
اندازه متن
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد؛

استفاده از تجهیزات روز دنیا برای مقابله با شبکه قاچاق موادمخدر

مطالبه ما از ستاد مبارزه با مواد مخدر و سیستم قانون گذاری کشور این است که نیاز‌های فنی ما را در نظر بگیرند تا نیروی انتظامی در ایست بازرسی‌های جاده‌ای موفق عمل کند و گمرک و فرودگاه‌ها نیز کنترل بهتری بر اوضاع داشته باشند.
مسعود زاهدیان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: تجهیزات به کار گرفته شده در نقاط مرزی، بر اساس آخرین استانداردهای روز بوده و شامل تجهیزات الکترونیکی، دوربین‌های حرارتی و اقدامات فنی و مهندسی در مرزهاست.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری آنا، مسعود زاهدیان اظهار کرد: پلیس در راستای ماموریت قانونی که برای جلوگیری از توزیع و انتقال مواد مخدر بر عهده دارد مجبور به به روز رسانی همیشگی در این حوزه است.

وی افزود: امروز در نقاط مرزی، از تجهیرات روز دنیا و متناسب با نوع ماموریت‌ها استفاده می‌کنیم البته تأمین این تجهیزات هزینه‌های سنگینی را بر کشور متحمل کرده و به دلیل تحریم‌ها به سختی صورت می‌گیرد.

زاهدیان خاطرنشان کرد : در حال حاضر تجهیزات به کار گرفته شده در نقاط مرزی، بر اساس آخرین استانداردهای روز بوده و شامل تجهیزات الکترونیکی، دوربین‌های حرارتی جهت تشخیص حرکت افراد و محموله‌ها و اقدامات فنی و مهندسی برای دیوارکشی و ساخت کانال در مرزهاست.

این مقام مسئول همچنین یادآور شد: علاوه بر استفاده از تجهیزات در نقاط مرزی، برای مقابله با شبکه قاچاق مواد مخدر در داخل کشور نیز از فناوری‌های جدید استفاده می‌شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: در سال گذشته بیشترین کشفیات از مواد مخدر را داشتیم. ۸۰۸ تُن مواد مخدر در داخل کشور کشف شد که ۷۱۳ تُن از آن را پلیس کشف کرد و همه این اقدامات با تلاش های اطلاعاتی قوی وفنی صورت گرفت.

این مقام مسئول افزود: امروز با فعالیت طالبان و گروه‌های افراطی نظیر داعش در افغانستان تولید مواد مخدر هم بالاتر رفته است و هزینه سلاح و مهمات ضروری آنها از محل خرید و فروش مواد مخدر تأمین می‌شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کل کشور تصریح کرد: بخشی از سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای غربی و آمریکا برای تأمین هزینه‌های خود درگیر قاچاق مواد مخدر هستند. ضمن اینکه حجم بالای گردش مالی ناشی از خرید و فروش این مواد، عاملی برای کشت بیشتر مواد مخدر در افغانستان است.

وی تاکید کرد: مطالبه ما از ستاد مبارزه با مواد مخدر و سیستم قانون گذاری کشور این است که نیاز‌های فنی ما را در نظر بگیرند تا نیروی انتظامی در ایست بازرسی‌های جاده‌ای موفق عمل کند و گمرک و فرودگاه‌ها نیز کنترل بهتری بر اوضاع داشته باشند.

زاهدیان، نزدیکی ایران به مراکز مصرف و نیز تردد بیش از حد خوردو‌ها به سمت افغانستان و پاکستان برای رفع مایحتاج آنها را علت ورود حجم زیاد مواد مخدر به سمت ایران دانست و گفت: تمرکز ما هدفمند و مشخص است و بر شبکه‌های اصلی واردکننده و توزیع کننده مواد مخدر نظارت کافی را داریم.

این مقام مسئول یادآور شد: سال گذشته ۱۰۶ عنصر اصلی توزیع مواد مخدر را دستگیر کردیم و یا به هلاکت رساندیم که پس از بازجویی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

وی اظهار کرد: امروز بیش از ۷۰ درصد کشفیات ما در حوزه مواد مخرر با کار اطلاعاتی صورت می‌گیرد، ما شبکه‌ها را رصد کرده و شیوه انتقالی آنها را پیدا می‌کنیم و امیدواریم این کشفیات به ۹۰ درصد نیز برسد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با اشاره به راهکارهای مبارزه با مواد مخدر گفت: یکی از مهم‌ترین راهکارها، اجرای قانون است که متاسفانه به خوبی اجرا نمی‌شود؛ اگر همین قانون‌های فعلی به درستی اجرا می‌شدند الان شاهد این وضعیت کنونی در کشور نبودیم.

 منبع: خبرگزاری آنا


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر