پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2894
۲۳ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۵۱
اندازه متن

رضایتمندی عموم شهروندان اصفهانی از تبلیغات شهری در هفته مبارزه با مواد مخدر

با توجه به آنکه محتوای تبلیغات شهری در موضوع اعتیاد با الهام گرفتن از شعار دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل متحد در سال 2018 تنظیم و اجرا شده است ، لذا در مناطق توریست پذیر سطح شهر تابلوها به صورت دو زبانه تنظیم و نصب شده است.
مهدویان فر

هر ساله پنجم تیرماه همزمان با 26 ژوئن، روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نام گذاری شده است. در کشور مانیز با توجه به اهمیت موضوع اعتیاد هفته ای با عنوان هفته مبارزه با مواد مخدر از روز پنجم الی دوازدهم تیرماه تعیین شده است.

بر اساس برنامه ششم توسعه اعتیاد به عنوان یکی از آسیب های اجتماعی پنج گانه مطرح شده و با توجه به نرخ شیوع 4/5 درصدی در کشور می توان گفت که این آسیب اجتماعی از درجه بالایی از اهمیت در کشور ما برخوردار می باشد. شعار سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر در سال 2018 ( اول گوش کن ! گوش کردن به کودکان و جوانان گام نخست در کمک به رشد سالم و ایمن آنهاست ) لزوم توجه هر چه بیشتر به مباحث پیشگیرانه در حوزه اعتیاد را گوش زد کرده و مهارت ارتباط موثر بین والدین و فرزندان را به عنوان محور اصلی فعالیتها مشخص می کند .

رئیس اداره اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان مبحث خانواده دارای محور را به عنوان محور اصلی اقدامات شهرداری اصفهان در حوزه مبحث پیشگیری از اعتیاد عنوان کرده و می گوید : در تمامی اقدامات از جمله تبلیغات شهری در هفته مبارزه با مواد مخدر موضوعاتی هم چون حمایت و عشق ورزیدن به فرزندان ، مقتدر و توانمند سازی فرزندان ،تدوین مرزها و انتظارات واقع بینانه از فرزندان و کمک به نوجوانان و جوانان در راستای استفاده مفید از زمان که همگی موضوعاتی ذیل مبحث خانواده دارای محور هستند مد نظر قرار گرفته است .

مهدویان فر تبلیغات شهری اجرا شده در این هفته را حاصل تلاش کارگروهی متشکل از افراد دارای تخصص و تجربه در حوزه پیشگیری از اعتیاد ، گرافیست ها و طراحان برتر شهری و افراد ایده پرداز و خلاق عنوان کرده و اظهار می دارد : در مجموعه آلبومی تحت عنوان باشیم تا نباشد ( با فرزندانمان باشیم تا اعتیاد نباشد ) محور ارتباط موثر بین والدین و فرزندان با خوب گوش کردن و عشق ورزیدن به فرزندان مد نظر قرار گرفته و این مجموعه در قالب تبلیغات شهری در قالب های متفاوت در معرض دید شهروندان قرار گرفته است .

این پژوهشگر حوزه اعتیاد میزان استقبال و رضایتمندی شهروندان از محتوا و قالبهای تبلیغاتی هفته مبارزه با مواد مخدر را قابل ذکر دانسته و اظهار داشت : در طول این هفته تمامی رسانه های شهری از جمله بیش از 500 تابلوی شهری در تمامی مناطق سطح شهر به موضوع اعتیاد و ارائه مباحث آموزشی در مبحث پیشگیری اختصاص داده شده است و به همین واسطه موجب رضایتمندی بیش از 80 درصد از شهروندان از جمله متخصصان و روانشناسان ، NGO ها و تشکل های حوزه روابط اجتماعی و سایر شهروندان گردیده است .

رئیس اداره اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان دو زبانه بودن محتوای تبلیغاتی این دوره را از امتیازات بالقوه آن بیان کرده و خاطرنشان کرد : با توجه به آنکه محتوای تبلیغات شهری در موضوع اعتیاد با الهام گرفتن از شعار دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل متحد در سال 2018 تنظیم و اجرا شده است ،  لذا در مناطق توریست پذیر سطح شهر تابلوها به صورت دو زبانه تنظیم و نصب گردیده که بازخوردهای خوبی را به همراه داشته است .


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر