پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2890
۲۰ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۵۳
اندازه متن
سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس:

کاهش جرایم مرتبط با مواد مخدر با اصلاح قانون مجازات اعدام/شورای امنیت باید هزینه مبارزه با قاچاقچیان بین المللی مواد مخدر را پرداخت کند

هم‌اکنون تامین منابع لازم برای مبارزه با مواد مخدر که مسیر ترانزیت آن از افغانستان به اروپا از مرز ایران می‌گذرد باید در سازمان ملل مطرح شود و شورای امنیت نیز این موضوع را در جهت تامین امنیت کل جهان پیگیری کند.
حسن نوروزی

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با تاکید بر اینکه ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی به نیابت از جهان با قاچاقچیان مواد مخدر مبارزه می‌کند از سازمان‌های بین‌المللی خواست تا در جهت تامین امنیت اروپا از ما حمایت کنند.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری خانه ملت، حسن نوروزی  در پاسخ به انتقاداتی پیرامون نحوه اصلاح قانون به منظور نحوه تعیین مجازات اعدام برای قاچاقچیان مواد مخدر گفت: ما در پی انتقاداتی که ازسوی مسئولان مربوطه پیرامون نحوه اصلاح قانون بیان شده، از نیروی انتظامی درخواست کردیم تا میزان کشفیات، دستگیرشدگان و تعیین مجازات اعدام در حوزه مواد مخدر در سه ماه ابتدای سال 97 و سه ماه اول سال 96 را ارائه دهند.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعا نتایج نشان می‌دهد که این بیانات بدون مطالعه صورت گرفته است، چرا که ما معتقدیم در پی اصلاح قانون هم میزان جرائم مربوط به حوزه مواد مخدر کاهش پیدا کرده و هم خانواده‌های مجرمان مواد مخدر تسکین پیدا کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر باید با باندهای خرید و فروش مواد مخدر مبارزه کنند و سرمنشاء این جرائم را بیابند، چرا که مبارزه تنها در تهران و شمال پاسخگو نیست، بلکه باید در مرزها با قاچاقچیان بین‌المللی مبارزه کنند، از سوی دیگر برای اصلاح قانون مطابق با ایده‌ای که دارند به مجلس لایحه ارائه دهند.

نوروزی یادآورشد: ایران در مسیر ترانزیت افغانستان به جهان قرار دارد به همین دلیل خسارت سنگین و جبران‌ناپذیری را هم تحمل می‌کند، کما اینکه شهدای بسیاری را نیز تقدیم کرده‌ است، چرا که ما به نیابت از جهان با قاچاقچیان و سوداگران مرگ مستقر در افغانستان و پاکستان مبارزه کرده و این مهم را وظیفه شرعی می‌دانیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: هم‌اکنون تامین منابع لازم برای مبارزه با مواد مخدر که مسیر ترانزیت آن از افغانستان به اروپا از مرز ایران می‌گذرد باید در سازمان ملل مطرح شود و شورای امنیت نیز این موضوع را در جهت تامین امنیت کل جهان پیگیری کند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: این سازمان‌ها باید از کشورهای توسعه‌یافته اروپایی بخواهند تا امکانات پیشرفته‌ای را به منظور کشف مواد مخدر و مبارزه با قاچاقچیان در اختیار ایران قرار دهند تا از طریق کنترل دقیق مرزها مانع از انتقال مواد مخدر از مرز ترکیه به اروپا شود.

منبع: خبرگزای خانه ملت


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر