پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2827
۱۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۱۸
اندازه متن
ادعای مقام ترک:

ارسال موادمخدر تولیدی در افغانستان به ترکیه تشدید شده است

2 سال پیش تعداد عملیات پلیس ترکیه علیه توزیع کنندگان مواد مخدر 86 هزار مورد بود اما در حال حاضر فقط در پنج ماه اول سال جاری میلادی بیش از 58 هزار عملیات در این خصوص انجام شده است.
وزیر کشور ترکیه

سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه مدعی شد که پس از ناکامی کودتای 15 جولای 2016، روند ارسال مواد مخدر طبیعی از افغانستان و مواد مخدر شیمیایی از کشورهای اروپایی به ترکیه تشدید شده است.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایرنا، سویلو در گفت و گو با تلویزیون خبر تورک اظهار کرد: یک خط انتقال مهم مواد مخدر طبیعی از پاکستان و افغانستان به سوی ترکیه وجود دارد و به همین دلیل دولت ترکیه مجبور به اتخاذ تدابیری در راستای مقابله با این تهدید ویرانگر است.
وی تاکید کرد: خیلی واضح و شفاف است که کشور افغانستان از سوی آمریکا اداره می شود و آنها در افغانستان مشغول کشت و تجارت مواد مخدر هستند به طوری که در سال 2016 پنج هزار تن و در سال گذشته میلادی 9 هزار تن تریاک و هرویین در این کشور تولید کرده اند.
وی همچنین گفت: بسیاری از مواد مخدر شیمیایی در کشورهای بلژیک، هلند و اتریش تولید و در ادامه به ترکیه و خاورمیانه فرستاده می شود.
وی تاکید کرد: موضوع مبارزه با توزیع مواد مخدر در ترکیه برای دولت از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که اروپایی ها، ترکیه را در این خصوص به عنوان بازار هدف خود در نظر گرفته اند.
سویلو اضافه کرد: 2 سال پیش تعداد عملیات پلیس ترکیه علیه توزیع کنندگان مواد مخدر 86 هزار مورد بود اما در حال حاضر فقط در پنج ماه اول سال جاری میلادی بیش از 58 هزار عملیات در این خصوص انجام شده است.

 منبع: خبرگزاری ایرنا

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر