پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2826
۱۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۰۴
اندازه متن
رئیس مرکز درمان اعتیاد بهزیستی:

ارائه خدمات رایگان به معتادان

معتادان بهبود یافته که خانه ندارند یا در خانه خود درگیر بسترهای اعتیاد هستند با مراجعه به بهزیستی می توانند به مدت سه ماه به صورت رایگان از امکانات مراکز جامعه پذیری و توانمند پذیری این سازمان استفاده کنند.
فاطمه عباسی

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت : معتادان بهبود یافته که در خانه خود درگیر بسترهای اعتیاد هستند با مراجعه به بهزیستی به مدت ۳ ماه به صورت رایگان از امکانات این مراکز استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، فاطمه عباسی با اشاره به این که سازمان بهزیستی ساختاری اجرایی دارد و جزء نهادهای مجری به شمار می آید، گفت: در موضوع پیشگیری های اولیه و ثانیه و کاهش آسیب اعتیاد سازمان بهزیستی از جمله نهادهای اجرایی کشور به شمار می رود که به طور کامل چرخه درمان اعتیاد را مورد توجه قرار داده و به خوبی پیش می برد.
وی با اشاره به بودجه ۱۹ میلیاردی برای اعتیاد در سازمان بهزیستی، اظهار داشت: علاوه بر سازمان برنامه و بودجه، ستاد مبارزه با مواد مخدر با نگاه هایی پیشرفت محور در تمامی عرصه های درمان اعتیاد از سازمان بهزیستی حمایت کرده است.
رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی با اشاره به این که موضوع اعتیاد با تخصیص بودجه های مقطعی ریشه کن نمی شود، گفت : حدود ۸۵ درصد معتادین متجاهر پس از طول دوره درمانی خود در اکثر نقاط دنیا و حتی کشورهای توسعه یافته نیز پس از اتمام دوره درمان به مصرف مواد روی می آورند.
وی با اشاره به این که سازمان بهزیستی کشور همواره در تلاش است تا مانایی درمان متعادین متجاهر را افزایش دهد، اظهار داشت: معتادان بهبود یافته که پس از اتمام دوره درمانی خود خانه نداشته یا در خانه خود درگیر بسترهای اعتیاد هستند با مراجعه مراکز جامعه پذیری و توانمند پذیری سازمان بهزیستی می توانند ۳ ماه به صورت رایگان از امکانات این مراکز استفاده کنند. 
فاطمه عباسی اضافه کرد: افراد با ورود به مراکز جامعه پذیری و توانمند پذیری سازمان بهزیستی باید به صورت مستمر به دنبال کار باشند تا بتوانند برای خود مسکن تهیه کرده و از این مرکز خارج شوند، در غیر این صورت مرکز با تعیین تعرفه مشخص و دریافت آن ۳ ماه دیگر را نیز در اختیار معتاد بهبود یافته قرار می دهد.

 منبع: خبرگزاری صدا و سیما 

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر