پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2797
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۴۶
اندازه متن
رئیس اداره اعتیاد بهزیستی هشدار داد:

چرخه معیوب درمان معتادان/ تدوین دستورالعمل جدید «مدیریت پس از خروج معتادان»

به دلیل اینکه چرخه اعتیاد برای معتادان تکرار نشود به دنبال راهکارهای اساسی هستیم چرا که پس از اینکه معتادان جمع آوری و وارد مرحله درمان شده و سم زدایی می شوند حمایت اجتماعی از انها قطع می شود و دوباره به چرخه اعتیاد بازمی گردند.
فاطمه عباسی

رئیس اداره اعتیاد بهزیستی کشور گفت: متاسفانه پس از اینکه معتادان جمع‌آوری و وارد مرحله درمان شده و سم‌زدایی می‌شوند، حمایت اجتماعی از آنها قطع می‌شود و دوباره به چرخه اعتیاد بازمی‌گردند و این چرخه و عود معتادان تکرار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری فارس، فاطمه عباسی در رابطه با جمع‌آوری معتادان متجاهر گفت: در سال گذشته در استان تهران 15 هزار نفر از این افراد ساماندهی و درمان شدند که در میان آنها جمعیت زنان معتاد کمتر از 500 نفر بودند.

وی ادامه داد: امسال نیز تا قبل از اسفند ماه تعدادی از استان‌ها طرح نوروزی جمع‌آوری معتادان متجاهر را اجرا کردند و به این وسیله معتادان از سطح شهر جمع‌آوری و برای درمان به مراکز مربوطه ارجاع داده شدند.

رئیس اداره اعتیاد بهزیستی گفت: استان تهران به دلیل اینکه از سال گذشته جمع‌آ‌وری این معتادان را به عهده داشت در طرح نوروزی نیز ادامه این طرح را اجرا کرد و هنوز هم مهلت سه ماهه نگهداری آنها در مراکز به اتمام نرسیده است.

عباسی ادامه داد: به دلیل اینکه چرخه اعتیاد برای معتادان تکرار نشود به دنبال راهکارهای اساسی هستیم چرا که پس از اینکه معتادان جمع‌آوری و وارد مرحله درمان شده و سم‌زدایی می‌شوند حمایت اجتماعی از انها قطع می‌شود و دوباره به چرخه اعتیاد بازمی‌گردند. 

وی گفت: به همین دلیل سازمان‌های مرتبط و شرکای خود را دعوت کردیم و دستورالعمل «مدیریت پس از خروج» معتادان را تدوین کردیم این دستورالعمل به ستاد مبارزه با مواد مخدر رفته و پس از تصویب آن برنامه بهزیستی این خواهد بود که روی توانمندسازی و جامعه‌پذیری این معتادان کار کند تا عود و برگشت این افراد به اعتیاد کمتر شود.

 منبع: خبرگزاری فارس


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر