پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2747
۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۱۶
اندازه متن
سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت:

جرم زدایی از قانون مواد مخدر دربطن طرح کاهش زندانیان/ پیشنهاد صدور کارت شناسایی معتادان در طرح

کارت اعتیاد با هدف شناسایی و برنامه ریزی برای انتقال افراد از مصرف مواد پر خطر به کم خطر صادر می شود. این کارت باید توسط سازمان بهزیستی برای معتادان صادر شود، تا بتوان با استفاده از آن نسبت به مبارزه با مواد مخدر و کاهش تعداد معتادان درجامعه امیدوار بود.
جسن نوروزی

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: اصل مبارزه با مواد مخدر باید درخصوص باندهای بزرگ و افراد قاچاقچی مسلح انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری خانه ملت، حسن نوروزی در خصوص ضرورت تدوین لایحه جرم زدایی از قانون مبارزه با مواد مخدر، گفت: نمایندگان درکمیسیون قضایی و حقوقی درضمن بررسی لایحه جرم زدایی  و طرح کاهش زندانیان به دنبال جرم زدایی از قانون مبارزه با مواد مخدر است، درحقیقت برخی مسائل درهمین راستا مورد توجه نمایندگان خواهد بود؛ درحال حاضر قضات در زمان بررسی پرونده های مربوط به اعتیاد به دلیل ارتکاب جرم استعمال مواد مخدر به زندان می روند.

حدود 40 هزار نفر به دلیل اعتیاد و استفاده از مواد مخدر درزندان ها هستند

نماینده مردم بهارستان و رباط کریم درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه اعتیاد جرم نیست، افزود: هم اکنون حدود 40 هزار نفر به دلیل اعتیاد و استفاده از مواد مخدر درزندان ها هستند، لذا نمایندگان در لایحه جرم زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندان ها تاکید دارند که برای این افراد باید از مجازات های جایگزین حبس استفاده شود؛ ضمن اینکه اصل مبارزه با مواد مخدر باید درخصوص باندهای بزرگ و افراد قاچاقچی مسلح انجام شده و این مسئله جرم تلقی می شود.

وی تصریح کرد: ازسوی دیگر در ضمن این لایحه تاکید شده که کارت اعتیاد به افراد معتاد تعلق گیرد، تا بتوان از این طریق معتادان را تحت کنترل دولت و خانواده ها درآورد؛ به طورحتم درطی روزهای آینده تغییرات قابل قبولی دربحث جرم زدایی از مواد مخدر درقانون رخ خواهد، مسیر مبارزه با مواد مخدر باید معتدل شده و باید به نحوی مواد کشنده و از میان برنده روحیه از افراد باکنترل و کارت اعتیاد گرفته شود.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، با بیان اینکه کارت اعتیاد با هدف شناسایی و ایجاد برنامه ریزی برای انتقال افراد از مصرف مواد پر خطر به مواد کم خطر صادر می شود، گفت: این کارت باید توسط سازمان بهزیستی برای معتادان صادر شود، تابتوان با استفاده از آن نسبت به مبارزه با مواد مخدر و کاهش تعداد معتادان درجامعه امیدوار بود.

 منبع: خبرگزاری خانه ملت


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر