پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2720
۲۶ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۴۷
اندازه متن
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران گفت:

تحویل 90 نوزاد معتاد در سال 96 به بهزیستی

در سال گذشته 332 کودک به بهزیستی استان تهران تحویل داده شد که90 نوزاد معتاد در میان آنها بودند.
احمد خاکی

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران گفت: در سال گذشته 332 کودک به بهزیستی تحویل داده شد که 90 نوزاد معتاد در میان آنها بودند.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، احمد خاکی  اظهار کرد: در سال گذشته 332 کودک به بهزیستی استان تهران تحویل داده شد که90 نوزاد معتاد در میان آنها بودند.

خاکی در ادامه تصریح کرد: آمار فرزندان پذیرش شده از مادران معتاد در سال 95 ، تعداد 272 نوزاد بوده است که در سال 96 تعداد آنها به 90 نوزاد کاهش پیدا کرده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: تاسیس مراکز نگهداری از مادران و نوزادان و کودکان معتاد و ارائه خدمات به آنها در این مراکز، نقش قابل توجهی در کاهش آمار تحویل نوزادان معتاد به بهزیستی داشته است.

وی یادآور شد: خوشبختانه تاسیس و فعالیت مراکز نگهداری از مادران معتاد به همراه کودکان و نوزادان آنها در یک مجموعه، مشکلات این حوزه را تا حد زیادی مرتفع کرده است.

خاکی تاکید کرد: 158 کودک که مادران معتاد داشتند در سال 95 از بهزیستی ترخیص شده اند و 37 نوزاد نیز پس از بهبود و درمان مادر و پدر به خانواده آن ها تحویل داده شده است که  این امر با شناسایی و تحقیقات انجام شده توسط مددکاران و در نهایت با حکم قضایی انجام شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان 

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر