پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2695
۲۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۰۷
اندازه متن
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران خبر داد:

کشف‌ 37 تن انواع مواد مخدر در ۱۱ ماهه سال جاری در استان تهران

هر معتاد متجاهری را که در شهر می بینیم متولی آن ستاد مبارزه با مواد مخدر نیست چراکه بعضی از معتادان بیماری مسری دارند و دستگاههای متولی باید ابتدا این افراد را مورد مداوا و درمان قرار دهند و سپس تحویل مراکز ترک اعتیاد بدهند.
محمدعلی اسدی

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفت: 22 هزار معتاد متجاهر جمع‌آوری شدند که نسبت به 11 ماهه سال گذشته، 25 درصد افزایش خدمت رسانی را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری فارس، محمدعلی اسدی‌ در حاشیه‌ جلسه‌ شورای هماهنگی مواد مخدر استان تهران اظهار کرد: جلسه شورای هماهنگی مواد مخدر هر ماهه برگزار می‌شود و امروز دستگاه‌ها اقدام به ارائه عملکرد یازده ماهه خود کردند.

وی در ادامه افزود: در یازده ماهه سال جاری 9 درصد افزایش کشفیات، 11 درصد افزایش دستگیری‌ و 99 درصد کاهش‌ لابراتوار‌ تولید شیشه‌ داشتیم.

دبیر شورا بیان کرد: 22 هزار معتاد متجاهر جمع‌آوری شدند که این عدد به نسبت مدت 11 ماهه سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است و 16 هزار نفر از این معتادانی که جمع‌آوری شدند در مراکز ترک اعتیاد همچون بهاران  پذیرش شدند.

اسدی گفت: هر معتاد متجاهری را که در شهر می‌بینیم متولی آن ستاد مبارزه با مواد مخدر نیست چراکه بعضی از معتادان بیماری مسری‌ دارند و دستگاه‌های متولی باید ابتدا این افراد را مورد مداوا و درمان‌ قرار دهند و سپس تحویل مراکز ترک اعتیاد بدهند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه عملیات جمع‌آوری معتادان متجاهر 111 درصد افزایش داشته است اما شاهد کاهش 9 درصدی انهدام باند مواد مخدر بودیم، همچنین یک درصد‌ افزایش تولید  مواد مخدر داشتیم.

دبیر شورا بیان کرد: 37 تن انواع مواد مخدر‌ در 11 ماهه سال جاری کشف و ضبط شده است که این عدد معادل 5 درصد کشفیات مواد مخدر در کل  کشور به شمار می‌رود.

اسدی در پایان بیان  اظهار کرد: شهرداری قبلاً در بحث جمع‌آوری معتادان متجاهر چه در زمینه مرکز بهاران و چه در بحث مالی همکاری خوبی داشته است اما اخیراً این همکاری شهرداری کمرنگ‌تر شده است.

وی گفت: طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر نیز در سال 97 هم اجرایی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر