پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2670
۰۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۱۱
اندازه متن
رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر:

قدرت های جهانی درمبارزه با قاچاق موادمخدر در افغانستان کوتاهی می کنند

ایران اقدامات مختلفی در زمینه مبارزه با پولشویی مواد مخدر را نیز انجام داده و مبارزه گسترده ایران سبب کاهش حجم انتقال و قاچاق مواد مخدر به مناطق مختلف جهان شده است.
محمد مسعود زاهدیان

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: برخی قدرت های جهانی به بهانه تامین امنیت وارد افغانستان شده اند، ولی هیچ اقدامی برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر انجام نمی دهند.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایرنا، سردار «مسعود زاهدیان» افزود: به خاطر کوتاهی کشورهای مدعی تامین امنیت در افغانستان، تولید موادمخدر در این کشور هم اکنون به 9 هزار تن در سال افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: تولید گسترده مواد مخدر در افغانستان که همسایه ماست تهدیدی برای تمامی منطقه و جهان است.
سردار زاهدیان تاکید کرد: این افزایش تولید موادمخدر بیانگر آن است که سیاست های اعمال شده در این زمینه در افغانستان ناکافی است. 
وی با بیان اینکه طی سال های اخیر تولید مواد مخدر به استانهای دیگر افغانستان نیز گسترش یافته است ، افزود: به عنوان مثال، تولید مواد در استان های مرکزی افغانستان 276 درصد و در مناطق شمالی و شمال شرق این کشور 23 درصد افزایش یافته است.
رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با تشریح دستاوردهای پلیس ایران در مبارزه با مواد مخدر گفت: ایران اقدامات گسترده ای در مبارزه با قاچاق مواد مخدر انجام داده است.
سردار زاهدیان تصریح کرد: یران اقدامات مختلفی در زمینه مبارزه با پولشویی مواد مخدر را نیز انجام داده و مبارزه گسترده ایران سبب کاهش حجم انتقال و قاچاق مواد مخدر به مناطق مختلف جهان شده است. 
وی از کشف روزانه دو تن مواد مخدر با تلاش و مجاهدت پلیس و دیگر نیروهای مسئول در کشورمان خبر داد و اظهار داشت: تنها طی 11 ماه گذشته، پلیس ایران 670 تن مواد مخدر کشف کرده است که این رقم با احتساب فعالیت دیگر نهادهای مسئول نظیر گمرک به بیش از 750 تن می رسد.
به گزارش ایرنا، سردار «محمد مسعود زاهدیان» رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه هفته جاری در رأس هیأتی بلند پایه به پاکستان سفر کرد. این سفر بر اساس نشست دوجانبه روسای پلیس مبارزه با موادمخدر ایران و پاکستان در تهران و توافقنامه بین دو کشور انجام شده است.
وی در این سفر با سرلشکر «مسرت نواز ملک» رییس نیروی مبارزه با مواد مخدر پاکستان و همچنین رییس دفتر مبارزه با جرم و جنایت سازمان ملل در پاکستان دیدار و گفت وگو کرد.
وی همچنین در جمع اعضای افسران رابط انتظامی برخی کشورها مستقر در اسلام آباد سخنرانی کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر