پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2292
۱۸ امرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۳:۰۸
اندازه متن
نمره 19 و 20 بندپی به عملکرد بهزیستی

رییس سازمان بهزیستی خبر داد: ایجاد 30 مرکز جامع خدمات بهزیستی در کشور

فکر می‌کنم در عرصه درونی و بیرونی جزو دستگاه‌هایی بوده‌ایم که نمره بالاتر از سایر دستگاه‌ها کسب کرده‌ایم و نمره قبولی ما بین ۱۹ و ۲۰ است.
محسنی بندپی

رییس سازمان بهزیستی کشور با بیان آنکه نیاز به حمایت رسانه‌ها داریم تا مشکلات جامعه هدف را انتقال دهیم؛گفت: در قانون احکام دائمی، بهزیستی متولی سلامت اجتماعی شده است.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در نشست خبری امروز خود که در محل سازمان بهزیستی کشور برگزار شد؛ گفت: شاید ما در تصمیم‌گیری‌ها نقش مهمی نداشته باشیم، اما با کمک رسانه می‌توانیم شرایطی را ایجاد کنیم که با توصیه و راهنمایی‌های خود تغییر نگرش در حوزه‌های اجتماعی را ایجاد کنیم.

وی با اشاره به برنامه ششم توسعه نیز گفت: در ماده ۷۵ این برنامه موضوع اقدامات تخصصی و پیشگیری از معلولیت‌ها، ماده ۸۰ در حوزه سلامت اجتماعی و همچنین پنج  آسیب عمده در بحث اعتیاد، طلاق‌، حاشیه‌نشینی، کودکان کار و مفاسد اخلاقی برای بهزیستی تکلیف قرار داده شده است که شیوه نامه اقدام و عمل نیز دارد، به این ترتیب بهزیستی تنها دستگاهی است که در ابتدای سال قبل از ابلاغ این برنامه خود را موظف به اجرای آن کرده است.

بندپی در ادامه به اورژانس اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: در بحث اورژانس اجتماعی تکلیف شده ۱۴۰ اورژانس در کشور مستقر شود که اکنون تعداد آنها به ۱۵۰ رسیده و ۳۰ مرکز جامع خدمات بهزیستی نیز راه‌اندازی خواهدشد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد:در حوزه اعتیاد، مدیریت و ساماندهی معتادان متجاهر و خانه‌های امن شیوه‌نامه اجرایی و نحوه نظارت را عملیاتی کردیم.

بندپی در ادامه با بیان آنکه در ۳۰ شهرستان که کمترین شاخص توسعه‌یافتگی را دارند ۳۰ مرکز جامع تخصصی راه‌اندازی خواهیم کرد، گفت: ارائه خدمات به‌هنگام، پیشگیرانه و توانمندسازی در دستور کار این مراکز خواهدبود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور همچنین اظهار کرد: دولت و مجلس بیشترین اعتماد را به بهزیستی داشته اند و ما هم قول می‌دهیم به این اعتماد پاسخ دهیم و در بحث تأمین ۱۱هزار و ۳۰۰ مسکن ویژه معلولان تا پایان سال ۹۷ آن را تکمیل کنیم.

وی در خصوص عملکرد بهزیستی در آستانه اخذ رأی اعتماد از مجلس برای در راستاس بررسی عملکرد وزیر رفاه؛گفت: برای قضاوت باید ببینیم در چه وضعیتی بوده‌ایم و اکنون در چه وضعیتی هستم. بهزیستی به عنوان دستگاهی که نیروهای تخصصی دارد، در بحث اسیب‌ها پروتکل و شیوه‌نامه دارد و برای پیاده‌سازی آنها مشکلی در اجرا نداریم.

بندپی افزود: برای کاهش طلاق، خودکشی و سایر موارد عملکرد ما روشن است، به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم اما شیب ایجادشده ارزشمند است و ارزیابی نهادهای بیرونی نیز در نمره‌گذاری به ما نشان‌دهنده وضع مطلوب و اعتمادی است که آنها به ما داشته‌اند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: فکر می‌کنم در عرصه درونی و بیرونی جزو دستگاه‌هایی بوده‌ایم که نمره بالاتر از سایر دستگاه‌ها کسب کرده‌ایم و نمره قبولی ما بین ۱۹ و ۲۰ است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه هیچ دستگاه اجرایی را مانند بهزیستی نمی‌توانید ببینید که برای تمام بندها برنامه مشخصی نداشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر