پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2267
۱۰ امرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۹
اندازه متن

قائم مقام ستاد کل مبارزه با مواد مخدر: مواد مخدر در کشور توزیع نخواهد شد

متاسفانه به موضوع توزیع مواد مخدر دولتی در سطح جامعه و نیز مجازات قاچاقچیان مواد مخدر، عالمانه و کارشناسانه پرداخته نشد و آنچه مشهود است، آن است که آنچه رسانه ها در این باره مطرح کردند با آنچه در مجلس شورای اسلامی مطرح شده بود، 180 درجه تفاوت دارد.
مویدی

قائم مقام ستاد کل مبارزه با مواد مخدر گفت: توزیع مواد مخدر در هیچ شرایطی در کشور اتفاق نخواهد افتاد چراکه این موضوع در هیچ کشوری اتفاق نمی افتد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی مویدی روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران روز سه شنبه افزود: طبق قوانین کنوانسیون بین المللی و نیز براساس شرایط ژئوپلتیکی ایران در بحث مواد مخدر و نیز قوانین و مقررات کشورمان ، توزیع مواد مخدر دولتی نداریم و در این مبحث تابع قوانین بین المللی هستیم.
به گزارش ایرنا، سه شنبه هفته گذشته برخی رسانه ها از تصویب طرح توزیع مواد مخدر دولتی در کمیسیون علنی مجلس خبرداده بودند.
مویدی در ادامه اظهار کرد موضوعی که از سوی برخی رسانه ها در خصوص توزیع مواد مخدر دولتی مطرح شده بود، کاملا عکس آن چیزی بود که در مجلس بیان شده بود و نمایندگان نیز موضوع مطروحه را در این باره رد کرده اند.
مویدی تاکید کرد: توزیع مواد مخدر در هیچ شرایطی در کشور اتفاق نخواهد افتاد چراکه این موضوع در هیچ کشوری اتفاق نمی افتد یعنی هیچ کشوری تاکنون مبادرت به توزیع مواد مخدر از جمله کراک، تریاک و هروئین نکرده است و ما نیز نمی توانیم این کار را بکنیم.
قائم مقام ستاد کل مبارزه با مواد مخدر درباره موضوع حذف اعدام قاچاقچیان مواد مخدر نیز گفت: برخی از نمایندگان مجلس به منظور اصلاح مجازات قاچاقچیان مواد و کیفی سازی بندهایی از این مجازات ، اقدام به اصلاح بخش هایی از این ماده قانونی کرده اند اما هیچگاه این اصلاحات در راستای حذف اعدام نبوده است یعنی مجازات قاچاقچیان و اعدام آنها، حذف شدنی نیست. اگر طرح پیشنهادی در این مبحث به تصویب برسد در روند فعلی مجازات قاچاقچیان، تاثیری نخواهد داشت.
مویدی با اشاره به بازتاب وسیع موضوع توزیع مواد مخدر دولتی در سطح جامعه و نیز مجازات قاچاقچیان مواد مخدر افزود: متاسفانه این موضوع، عالمانه و کارشناسانه پرداخته نشد و آنچه مشهود است ، آن است که آنچه رسانه ها در این باره مطرح کردند با آنچه در مجلس شورای اسلامی مطرح شده بود ، 180 درجه تفاوت دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر