پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 2167
۰۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۴۱
اندازه متن
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:

معافیت سربازان معتاد نیازمند مصوبه قانونی مجلس است/استقبال نمایندگان از سیاست‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی

تفاهم نامه بین نظام وظیفه و ستاد مبارزه با مواد مخدر اگر به لایحه‌ای تبدیل شود در کمیسیون اجتماعی بررسی و قطعا مورد حمایت قرار خواهد گرفت، بنابراین بهتر است پیش از اجرای تفاهم‌نامه به این موضوعات توجه شود.
سلمان خدادی

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه معافیت از خدمت سربازان معتاد نیازمند مصوبه قانونی مجلس است، گفت: نظام وظیفه یا ستاد مبارزه با مواد مخدر پیشنهاد خود را در قالب لایحه به مجلس ارایه کنند.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری خانه ملت، سلمان خدادادی در واکنش به عقد تفاهم‌نامه بین سازمان نظام وظیفه عمومی و ستاد مبارزه با مواد مخدر مبنی بر صدور کارت پایان خدمت سربازی به شرط گذراندن دوره‌های آموزشی اجباری پیشگیری از اعتیاد، گفت: پرداختن به قوانین نظام وظیفه را نمی‌توان با تفاهم‌نامه حل و فصل کرد، در حقیقت تفاهم‌نامه‌هایی که با وجود قوانین تنظیم ‌‌شود باید مصوبه مجلس را هم بگیرد.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نظام وظیفه از قوانین شفاف و روشنی برخوردار است بنابراین تنظیم چنین تفاهم‌نامه‌هایی نباید موجب دخل و تصرف در این قوانین شود، شرط گذراندن دوره پیشگیری از اعتیاد یا هر شرط دیگری هم اگر در قانون پیش‌بینی نشده نباید به دریافت کارت پایات خدمت سربازی بدون سپری کردن دوره خدمت منتهی شود.

وی ادامه داد: نظام وظیفه اگر با ستاد مبارزه با موادمخدر به تفاهمی در مورد معافیت از خدمت گروهی از جوانان دست پیدا کنند باید آن را به صورت  پیشنهاد به مجلس ارایه کنند، مجلس از این نوع طرح و لوایح استقبال خواهد کرد زیرا موجب ترک اعتیاد و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: تفاهم نامه بین نظام وظیفه و ستاد مبارزه با مواد مخدر اگر به لایحه‌ای تبدیل شود در  کمیسیون اجتماعی بررسی و قطعا مورد حمایت قرار خواهد گرفت، بنابراین بهتر است پیش از اجرای تفاهم‌نامه به این موضوعات توجه شود.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ پرویز افشار معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان نظام وظیفه عمومی و ستاد مبارزه با مواد مخدر،گفت: کارت پایان خدمت سربازی به شرط گذراندن دوره های آموزشی اجباری پیشگیری از اعتیاد صادر می شود. در واقع اگر بیماری اعتیاد سربازی کشف شود، آن سرباز بر اساس این تفاهمنامه تحت پوشش درمان قرار خواهد گرفت.

 منبع: خبرگزاری خانه ملت


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر