پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1984
۲۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۲:۴۵
اندازه متن
معاون و سخنگوی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر:

مدارس محیطی مناسب برای برنامه‌های پیشگیرانه هستند/ تمرکزمان بر حوزه فرهنگی و پیشگیری است

معاون و سخنگوی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: سیاست اخراج دانش‌آموزان معتاد از مدارس را پیگیری نمی‌کنیم. با انجام جلسات متعدد این فرصت را با همکاری دستگاه‌ها فراهم کرده‌ایم که اگر دانش‌آموزی به اعتیاد دچار بود بتواند به راحتی فرایند درمان خود را طی
مدارس محیطی مناسب برای برنامه‌های پیشگیرانه هستند/ تمرکزمان بر حوزه فرهنگی و پیشگیری است

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: مدارس به عنوان فضایی که مربیان با دانش آموزان و اولیای آنان در ارتباط هستند، فرصت مناسبی برای اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مختلف پیشگیری از اعتیاد به شمار می‌روند.

به گزارش ادنا به نقل از فارس،‌ پرویز افشار با بیان اینکه تمرکز ستاد مبارزه با مواد مخدر بر حوزه فرهنگی و پیشگیری است، گفت: هر چقدر در این حوزه سرمایه‌گذاری کنیم، قطعاً در آینده با خسارات‌های کمتری در حوزه اعتیاد مواجه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه به هیچ عنوان سیاست اخراج دانش‌آموزان معتاد از مدارس را پیگیری نمی‌کنیم، ابراز داشت: با انجام جلسات متعدد این فرصت را با همکاری دستگاه‌ها فراهم کرده‌ایم که اگر دانش‌آموزی به اعتیاد دچار بود بتواند به راحتی فرایند درمان خود را طی کند.

معاون کاهش تقاضای ستاد گفت: مدارس به عنوان فضایی که مربیان با دانش آموزان و اولیا آنان در ارتباط هستند فرصت مناسبی برای اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مختلف در آن به شمار می‌روند.

افشار افزود: البته ما فقط به دنبال اجرای هر طرح نیستیم چرا که برخی از برنامه‌ها تنها کارشناسی شده نیستند، بلکه بعضاً می‌تواند نتیجه عکس نیز داشته باشد از این رو هر برنامه قابل اجرا در حوزه پیشگیری از اعتیاد صرفاً باید مورد تائید ستاد مبارزه با مواد مخدر و یا دبیرخانه شورای هماهنگی استان‌ها باشد.

وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری تمامی دستگاه‌ها و اجرای برنامه‌های مصوب به خصوص سیاست‌های کلی نظام در باب مواد مخدر ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) شاهد این باشیم که در آینده‌ای نه چندان دور از نرخ بروز اعتیاد در کشور کاسته شود.

افشار با اشاره به طرح توانمندسازی دانش‌آموزان مقطع متوسطه شهر اراک افزود: اجرای این طرح نه تنها منجر به یکسان‌سازی و آموزش‌های ارائه شده در محل خانه و مدرسه می‌شود، بلکه سبب درونی‌سازی عمیق مفاهیم پیشگیرانه خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر