پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1877
۰۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۲۲
اندازه متن
رییس سازمان بهزیستی اعلام کرد:

آمار بالای اعتیاد در جامعه کارگری

زمانی اعتیاد را به فقر نسبت می دادند اما اکنون شاهد آمار بالای اعتیاد در جامعه کارگری و تولیدی هستیم/ زمانی آسیب های اجتماعی ناشی از فقر بود اما امروز علل دیگری نیز مانند فضای مجازی دارد/امیدوارم طی پنج سال آینده، آسیب های اجتماعی کنترل شود.
محسنی بندپی

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: زمانی اعتیاد را به فقر نسبت می دادند اما اکنون شاهد آمار بالای اعتیاد در جامعه کارگری و تولیدی هستیم.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی در همایش فرصت ها و چالش های فضای مجازی با رویکرد پیشگیری و ارتقای سلامت در دانشگاه علوم بهزیستی افزود: این مساله نشان می دهد که رویکرد و استراتژی ها باید تغییر کند تا بتوان آسیب های اجتماعی را کنترل کرد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین زمانی علت درگیری زوج ها، نداشتن پول و امکانات بود اما امروز علل مختلف دیگری وجود دارد.
وی در ادامه به آمار طلاق اشاره کردو گفت: آمار طلاق در شمال شهر تهران، یک طلاق به ازای هر 2.2 ازدواج و در روستا ها، یک طلاق به ازای هر 6 ازدواج است.
رییس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: زمانی آسیب های اجتماعی ناشی از فقر بود اما امروز علل دیگری نیز مانند فضای مجازی دارد.
محسنی بندپی اضافه کرد: یکی از آثار فضای مجازی، کم شدن فضای گفت و گو در خانواده ها است و موجب بروز برخی موارد افسردگی، تغییرات رفتاری و تغییر سبک زندگی می شود.
محسنی بندپی خاطرنشان کرد: امیدوارم طی پنج سال آینده، آسیب های اجتماعی کنترل شود.


 منبع: خبرگزاری ایرنا

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر