پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1837
۰۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۱۵
اندازه متن
رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور:

نظارت مراکز درمان اعتیاد با همکاری بخش خصوصی انجام می شود

نظر دست اندرکاران مراکز درمان اعتیاد این است که نظارت این مراکز به بخشی مانند سازمان نظام پزشکی واگذار شود اما ما این کار را نکردیم و نظارت را خودمان انجام می دهیم.
مجید رضازاده

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور گفت: معتقد هستیم که برای نظارت بر کار مراکز درمان اعتیاد می توان از بخش غیردولتی نیز کمک گرفت اما دست اندرکاران این مراکز نظر دیگری دارند.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایرنا، مجید رضازاده افزود: نظر دست اندرکاران مراکز درمان اعتیاد این است که نظارت این مراکز به بخشی مانند سازمان نظام پزشکی واگذار شود اما ما این کار را نکردیم و نظارت را خودمان انجام می دهیم.
وی خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی برای نظارت به اندازه کافی نیرو دارد و هرچند که کار نظارت بر مراکز درمان اعتیاد را وزارت بهداشت انجام می دهد اما کارشناسان استانی بهزیستی نیز این کار را انجام می دهند.
وی تصریح کرد: علاوه بر نظارت دولتی که روی مراکز درمان اعتیاد می شود در حال تقویت و تشکیل سندیکا و صنف هایی مانند صنف پزشکان درمانگر اعتیاد یا صنف مراکز اقامتی هستیم تا آنها نیز در کار نظارت بر مراکز درمان اعتیاد همکاری کنند.
رضازاده یادآور شد: صنف درمانگران اعتیاد هم اکنون در حال فعالیت است اما صنف مراکز اقامتی در حال تشکیل بوده و ما نیز فرآیند تشکیل آن را تسهیل می کنیم.
به گزارش ایرنا، هم اکنون بیش از 2600 واحد ارائه خدمت درمانی اعتیاد در کشور فعالیت دارند.
اخیرا مخالفت ها و تجمع هایی از سوی برخی درمانگران اعتیاد به خاطر آنچه آن را «واگذاری نظارت مراکز درمان اعتیاد به بخش خصوصی» می نامیدند، برگزار شد. 

 منبع: خبرگزاری ایرنا

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر