پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1825
۰۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۵
اندازه متن
مدیر کل امور اجتماعی استانداری تهران:

تهیه شناسنامه اجتماعی برای استان ها/ هفت هزارمعتاد متجاهرجمع‌آوری شدند

اکنون هر استان دارای یک شناسنامه اجتماعی است. مشکلات و داده های هر شهرستانی مشخص است. این شناسنامه اجتماعی می تواند یک نمایی حتی کلی و جزیی از استان ارایه دهد.
سیاوش شهریور

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه آسیب های اجتماعی از تهیه شناسنامه اجتماعی برای استان ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری شبستان، سیاوش شهریور، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران گفت: برای نخستین بار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یک مطالعه علمی، زیرکانه، نهادمند و بر اساس شاخص های علمی از مناطق حاشیه نشینی استان تهران انجام دادیم با این مطالعه ما توانستیم میزان جمعیت، نرخ بیکاری، کمبود امکانات و آسیب های اجتماعی در هر منطقه را سنجیده و ارزیابی کنیم و همچنین مشکلات این مناطق را احصا و  اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه ما همچنین برای نخستین بار شناسنامه اجتماعی برای استان ها تهیه کردیم، تصریح کرد: اکنون هر استان دارای یک شناسنامه اجتماعی است. مشکلات و داده های هر شهرستانی مشخص است. این شناسنامه اجتماعی می تواند یک نمایی حتی کلی و جزیی از استان ارایه دهد.

شهریور با بیان اینکه اقدامات خوبی در حوزه آسیب های اجتماعی صورت گرفته است از تشکیل ستاد مدیریت آسیب های اجتماعی در استان خبر داد و اظهار کرد: این ستاد به ریاست استاندار و همه ادارات ذیل سیاست گذاری ،دستورات و رهنمودهای مقام عالی وزارت و شورای اجتماعی کشور در حال فعالیت می باشد.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران ادامه داد: بنابراین یک عزم جدی بالادستی واقعا حاکمیتی در حوزه آسیب های اجتماعی  ایجاد شده است که هر سه قوه ذیل نگاه شورای اجتماعی کشور در آسیب های اجتماعی مداخله می کنند، این امر بسیار مهم است ،چون در گذشته فلان مجموعه می گفت این کار دولت است و به ما ارتباطی ندارد، چرا نهادهای عمومی وارد نمی شوند ولی اکنون دستور مقام معظم رهبری است که همه ذیل فرماندهی شورای اجتماعی کشور برای مداخله به آسیب های اجتماعی، سیاست های خود را هماهنگ کرده و از یک دروازه ورود کنند، این دروازه هم شورای اجتماعی کشور است.

وی با اشاره به  تشکیل قرارگاه آسیب های اجتماعی گفت: با توجه به تشکیل قرارگاه آسیب های اجتماعی به نوعی در بخش مبارزه با اعتیاد و معتادین متجاهر گام موثری برداشته شد که موجب تغییر چهره شهر تهران شد. در حقیقت افزایش ظرفیت جمع‌آوری معتادین متجاهر تا هفت هزار نفر گام مثبتی بود و در مرحله بعد اجرای طرح جمع آوری متکدیان چهره شهر تهران را بیش از پیش تغییر داد.

شهریور با بیان اینکه از شهروندان تقاضا داریم به متکدیانی که سر چهارراه‌های سطح شهر و اغلب در باندهای تکدی‌گری فعالیت می‌کنند کمک نکنند اظهار کرد:بی‌تردید این اقدام ضمن افزایش موفقیت طرح جمع آوری متکدیان باعث از بین رفتن این مقوله خواهد شد.

منبع: خبرگزاری شبستان

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر