پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1800
۲۴ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۲
اندازه متن
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد:

افزایش حدود 50 درصدی بودجه پیشگیری در ستاد مبارزه با مواد مخدر

بر پیشگیری از اعتیاد متمرکز شده‌ایم/امسال نخستین اقدامی که در زمینه اعتیاد انجام دادیم، رشد 40 تا 50 درصدی بودجه پیشگیری از اعتیاد بوده است.
علی مویدی

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: میزان اعتیاد بین زنان و حتی زنان باردار، قابل توجه است؛ حتی اگر یک زن، معتاد باشد آن رقم، قابل توجه می‌شود بنابراین لازم است اقدامات جدی‌تری در این زمینه انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایسنا، علی مویدی در حاشیه دهمین کنگره بین المللی اعتیاد در سالن همایش رازی در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر میزان ابتلا به اعتیاد در میان زنان و جوانان نگران کننده است.

وی همچنین میزان اعتیاد در کودکان را قابل بیان ندانست و گفت: شمار کودکان معتاد متولد شده از زنان معتاد کم است و اقدامات بهداشتی و درمانی هنگام بارداری در این زنان در پیشگیری از تولد نوزاد معتاد موفقیت آمیز بوده است.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در خصوص رویکرد مقابله با اعتیاد در کشور گفت: رویکرد جهان، 100 سال پیش در مواجهه با اعتیاد، مقابله‌ای بود و از 50 سال پیش درمانی شده است؛ رویکردهای ایران در مقابل اعتیاد نیز در آغاز انقلاب اسلامی، مقابله‌ای بود اما بلافاصله ریل نگرش‌ها را به رویکرد درمانی تغییر دادیم و امروز نیز بر پیشگیری از اعتیاد متمرکز شده‌ایم.

مویدی همچنین خبر داد: امسال نخستین اقدامی که در زمینه اعتیاد انجام دادیم، رشد 40 تا 50 درصدی بودجه پیشگیری از اعتیاد بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر