پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1726
۱۷ امرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۵:۲۳
اندازه متن
استاندار تهران خبر داد:

سالانه ۱۸ تا ۲۰ میلیارد تومان هزینه نگهداری معتادان متجاهر است

امیدواریم جمع آوری معتادان متجاهر همین طور ادامه داشته باشد و به یک شرایط قابل قبولی دست پیدا کنیم/روزانه تا 10 هزار تومان برای نگهداری هر معتاد نیاز است که بین 50 تا 60 درصد آنها از شهرستان ها وارد تهران شده اند.
سیدحسین هاشمی

استاندار تهران با بیان اینکه سالانه ۱۸ تا ۲۰ میلیارد تومان هزینه نگهداری معتادان متجاهر است، گفت: روزانه تا ۱۰ هزار تومان برای نگهداری هر معتاد نیاز است که بین ۵۰ تا ۶۰ درصد آنها از شهرستان‌ها وارد تهران شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری شبستان، سیدحسین هاشمی، استاندار تهران امروز در نشست صمیمی با اصحاب رسانه ضمن تبریک روز خبرنگار و دهه کرامت گفت: هماهنگی بسیار خوبی میان دستگاه ها در کنترل آسیب های اجتماعی استان ایجاد شده است و دستگاه ها انگیزه زیادی برای پیگیری مسایل و آسیب های اجتماعی دارند و ما شاهد اطمینان بخشی بین اصحاب رسانه، قوه قضاییه و سایر دستگاه ها و مسئولان هستیم.

وی با بیان اینکه روند اقدامات صورت گرفته در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی روند مثبتی است، تصریح کرد: اعتیاد به عنوان نخستین موضوع آسیب های اجتماعی از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفت و پس از برنامه ریزی های انجام شده فضای نگهداری از معتادان ذیل ماده 15 اکنون به 6 تا 8 هزار نفر رسیده است.

وی ادامه داد: قرار بود 400 نفر در مرکز ترک اعتیاد شفق نگهداری شوند که به دلیل غیر بهداشتی بودن این مرکز تعطیل شد.

وی با بیان اینکه 18 تا 20 میلیارد تومان برای نگهداری معتادان نیاز داریم، خاطرنشان کرد: روزانه تا 10 هزار تومان برای نگهداری هر معتاد نیاز است که بین 50 تا 60 درصد آنها از شهرستان ها وارد تهران شده اند. اگر بتوانیم این معتادان را به محل سکونت خود در شهرستان ها تحویل دهیم برای نگهداری معتادان استان تهران مشکلی نخواهیم داشت.

وی در خصوص جمع آوری زنان معتاد متجاهر گفت: خوشبختانه زنان معتاد متجاهر جمع آوری شدند ولی چون قرار بود بعد از سیکل سم زدایی به مرکز بهاران انتقال یابند چون آماده نشده بود مجددا به جامعه برگشتند ولی امیدواریم جمع آوری معتادان متجاهر همین طور ادامه داشته باشد و به یک شرایط قابل قبولی دست پیدا کنیم.

منبع: خبرگزای شبستان

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر