پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1669
۲۶ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۱
اندازه متن
مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران:

رایزنی برای راه اندازی کمپ جدید درمان معتادان در منطقه 21

شهرداری تهران به منظور تکمیل چرخه درمان و بازگشت به زندگی معتادان از مرحله ترک تا مهارت آموزی، تصمیم بر آن گرفت کمپ هایی را با تاکید بر روش پرهیزمدار راه اندازی کند.
فرزاد هوشیار پارسیان

 مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی از رایزنی برای راه اندازی کمپ جدید ترک اعتیاد در منطقه 21 خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری میزان، فرزاد هوشیار پارسیان با تاکید بر نگاه ویژه مدیریت شهری به حوزه آسیب های اجتماعی گفت: اعتیاد یکی از پیچیده ترین آسیب های اجتماعی است که هر گونه اقدام در مورد آن نیاز به همکاری و مشارکت سازمان ها و ارگان های مسئول دارد. 

وی با اشاره به اقدام شهرداری تهران در راستای راه اندازی مراکز بهاران به منظور مهارت آموزی افراد بهبودیافته عنوان کرد: حضور در مراکز بهاران مستلزم رعایت شروطی است. به طور مثال، افرادی که به این مرکز معرفی می شوند به طور خودخواسته و پس از انجام مصاحبه های مددکاری و تایید مددکار پذیرش می شوند. همچنین به رغم تاکید برخی از کمپ ها بر روش متادون درمانی، در مراکز بهاران امکان حضور افرادی که تحت درمان متادون هستند وجود ندارد. 

مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی افزود: شهرداری تهران به منظور تکمیل چرخه درمان و بازگشت به زندگی معتادان از مرحله ترک تا مهارت آموزی، تصمیم بر آن گرفت کمپ هایی را با تاکید بر روش پرهیزمدار راه اندازی کند. 

هوشیار با اشاره به احداث دو کمپ از سوی مدیریت شهری تصریح کرد: در حال حاضر کمپ خاورشهر فعالیت خود را آغاز کرده و تعداد قابل توجهی از مددجویان در این کمپ مستقرند. در خصوص کمپ سعیدآباد نیز مشکلات حقوقی وجود دارد که قرار است با ورود مقامات قضایی مشکل رفع شود. 

وی گفت: علاوه بر این دو کمپ، به تازگی رایزنی هایی به منظور راه اندازی کمپ جدید در منطقه 21 انجام شد و شهرداری منطقه به دنبال انتخاب مکان مناسب و ابتیاع ساختمان است. 

مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی در پایان با اشاره به ظرفیت مورد نیاز کمپ ها تصریح کرد: به اعتقاد من در این مورد ظرفیت تا 1000 نفر مناسب و پاسخگوی شرایط موجود است چرا که ترک فیزیکی اعتیاد نیاز به دوره ای تقریباً یک ماهه دارد و پس از آن باید دوره درمان روانی و حمایت های مددکاری انجام شود. 

منبع: خبرگزاری میزان

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر