پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1668
۲۶ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۱
اندازه متن

بهزیستی مرکز خاص ترک الکل ندارد/ وزارت بهداشت مسئول است

بهزیستی مراکز خاص ترک الکل ندارد و نمی‌تواند چنین مراکزی را راه‌اندازی کند اما مراکز ترک اعتیاد تحت پوشش سازمان که از بهزیستی مجوز گرفته‌اند می‌توانند در زمینه ترک الکل نیز اقدام کنند.
مجید رضازاده

رئیس مرکز توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه بهزیستی مرکزی خاص برای ترک الکل ندارد، گفت: وزارت بهداشت مسئولیت راه اندازی مراکز خاصی در این زمینه را دارد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری مهر، مجید رضازاده در مورد مراکز ترک الکل گفت: سه سال قبل بهزیستی به صورت آزمایشی اقدام به راه‌اندازی مرکزی برای ترک الکل کرد که مجوزی نیز در این خصوص به یکی از مراکز تهران داده شد، اما وزارت بهداشت فعالیت در این زمینه را به عهده گرفت و قرار شد مراکز ترک الکل با مجوز وزارت بهداشت راه‌اندازی شود.

وی گفت: بهزیستی مراکز خاص ترک الکل ندارد و نمی‌تواند چنین مراکزی را راه‌اندازی کند اما مراکز ترک اعتیاد تحت پوشش سازمان که از بهزیستی مجوز گرفته‌اند می‌توانند در زمینه ترک الکل نیز اقدام کنند.

رئیس مرکز توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی در مورد مراجعه مصرف کنندکان الکل به مراکز بهزیستی تصریح کرد: آماری در مورد مراجعه استفاده کنندگان الکل به مراکز ترک اعتیاد نداریم.

به گفته وی، البته برای فعالیت در زمینه ترک الکل کارشناسان و مددکاران مراکز باید دوره‌های آموزشی در وزارت بهداشت و یا پزشکی قانونی بینند و سپس در این زمینه فعالیت کنند.

رضازاده با اشاره به اینکه الکل به عنوان یک آسیب مطرح است، گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر آمارهای کشف نیروی انتظامی نشان می‌دهد که مصرف الکل در میان جوانان وجود دارد، به همین دلیل نیاز به راه‌اندازی مراکز مخصوص ترک الکل در کشور وجود دارد.

منبع: خبرگزاری مهر 

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر