پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1660
۲۲ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۰۳:۰۴
اندازه متن
در نشست رییس سازمان بهزیستی به مناسبت «هفته بهزیستی» عنوان شد:

اعلام نتایج «پیمایش ملی اعتیاد» منوط به موافقت دو وزیر

در حال حاضر دبیرخانه رصد آسیب های اجتماعی در بهزیستی راه اندازی شده و پیمایش عوامل خطر و محافظ آسیب‌های اجتماعی نیز آغاز شده است و علاوه بر آن چندین طرح مختلف با دستگاه‌های مرتبط نیز در دست اجراست که همه آنها در راستای رصد آسیب‌ها اقدام می‌کنند.
 انوشیروان محسنی بندپی

رئیس سازمان بهزیستی کشور «اعتیاد» را بزرگترین و مهم‌ترین معضل کشور دانست و گفت: سایر آسیب‌هایی همچون طلاق، مفاسد اخلاقی، حاشیه‌نشینی و اختلالات روحی و روانی پس از اعتیاد مهمترین آسیب‌های کشور محسوب می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در نشست خبری که به مناسبت اولین روز از هفته بهزیستی در این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر بهزیستی در مهار برخی آسیبهای اجتماعی اقدامات موثری انجام داده، به طوریکه پیشگیری از  معلولیت ها و توانمندسازی جامعه هدف جزو اهداف اصلی بهزیستی محسوب می‌شود.

وی در ادامه ضمن اشاره به آنکه در زمینه آسیبهای اجتماعی، ارتقای دانش و آگاهی جامعه یکی از موضوعاتی است که بهزیستی به آن ورود کرده است، افزود: علاوه برآن تقویت و افزایش تیم های اجتماع محور در زمینه اعتیاد طرح دیگریست که در بهزیستی پیگیری و انجام شده که در همین رابطه ۵ هزار تیم در ۵ هزار محله مستقر شده‌اند.

برقراری 380 هزار تماس با خط ملی اعتیاد در سال گذشته

رئیس سازمان بهزیستی در ادامه از یک میلیون و صد هزار تماس با خط مشاوره 1480 این سازمان خبر داد گفت: سال گذشته از میان یک میلیون و صد هزار تماسی که با 1480 برقرار شد توانستیم به 600 هزار تماس پاسخ دهیم. همچنین سال گذشته 380 هزار تماس نیز با خط مشاوره اعتیاد (9628) برقرار شد که در سال جاری قصد داریم خطوط مشاوره سازمان را به لحاظ ظرفیت پاسخگویی ارتقاء دهیم و در تهران به دو برابر برسانیم که برای خط 9628 توسعه فیزیکی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری کاهش آسیب‌های اجتماعی است، در خصوص این آسیب‌ها اظهار کرد: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی جلسات مختلفی با سران سه قوه و دستگاه‌های مختلف برگزار شده که به لحاظ تخصص و تجربه سازمان بهزیستی کشور در این حوزه در 17 کارگروه تقسیم کار کشوری حضور پیدا کرده‌ایم و در این میان مسئله زنان سرپرست خانوار، اعتیاد و طلاق از جمله مباحثی است که برای مهار و کاهش آن سازمان مذکور در محور اقدامات قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در همین راستا کارگروهی در سازمان بهزیستی کشور تشکیل شده است و با توجه به آنکه متولی آسیب‌های اجتماعی در کشور بهزیستی است، برنامه‌ها و سیاست‌های روشنی را در این زمینه اتخاذ کرده‌ایم.

نتایج پیمایش ملی اعتیاد در صورت موافقت وزیر کشور و رفاه منتشر می‌شود

بندپی همچنین از رصد آسیب‌های اجتماعی توسط بهزیستی خبر داد و گفت: یک پیمایش ملی در خصوص اعتیاد انجام داده‌ایم که به زودی در صورت موافقت وزرای کشور و رفاه اجتماعی نتایج آن منتشر خواهد شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه گفت: در حال حاضر دبیرخانه رصد آسیب های اجتماعی در بهزیستی راه اندازی شده و پیمایش عوامل خطر و محافظ آسیب‌های اجتماعی نیز آغاز شده است و علاوه بر آن چندین طرح مختلف با دستگاه‌های مرتبط نیز در دست اجراست که همه آنها در راستای رصد آسیب‌ها اقدام می‌کنند.

وجود 6000 کودک خیابانی در سراسر کشور

بند پی همچنین در مورد کودکان کار و خیابانی عنوان کرد: در حال حاضر شش هزار کودک خیابانی در سراسر کشور داریم که برای آنها مراکز ویژه روزانه در نظر گرفته‌ایم تا بتوانیم خدمات مددکاری و روانشناسی و همچنین یک وعده غذای گرم ارائه دهیم.

 منبع: خبرگزاری ایسنا


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر