پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1654
۲۱ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۵۳
اندازه متن

15 درصد دانش آموزان تحت پوشش برنامه های پیشگیرانه اعتیاد قرار گرفتند

برنامه های پیشگیرانه ستاد مبارزه با مواد مخدر در تمام بخش ها حتی بخش های نظامی نیز اجرا می شود و تاکنون توانسته ایم 30 هزار سرباز را تحت پوشش برنامه های پیشگیرانه مبارزه با مواد مخدر قرار دهیم.
پرویز افشار

 معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: مقرر بود که 40 درصد جمعیت دانش آموزشی تحت پوشش برنامه های پیشگیرانه اعتیاد قرار بگیرند اما به دلیل کمبود نیروی انسانی فقط 15 درصد تحت پوشش این برنامه ها قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایرنا، پرویز افشار در مراسم انتخاب مرکز ملی مطالعات اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان مرکز همکار سازمان جهانی بهداشت در امر آموزش و پژوهش حوزه اعتیاد و سلامت روان در بیمارستان فارابی افزود: برنامه های پیشگیرانه ستاد مبارزه با مواد مخدر در تمام بخش ها حتی بخش های نظامی نیز اجرا می شود و تاکنون توانسته ایم 30 هزار سرباز را تحت پوشش برنامه های پیشگیرانه مبارزه با مواد مخدر قرار دهیم.
وی ادامه داد: کشور را به فضاهای مختلفی مانند منطقه، دانشگاه ، خانه و محل کار -اداری و صنعتی- تقسیم بندی کردیم تا برنامه های فرهنگی مرتبط با اعتیاد را در آنجا اجرا کنیم.
سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بزرگ ترین شبکه درمان مواد مخدر در منطقه در ایران وجود دارد و انواع درمان های اعتیاد شامل سرپایی ، بستری و همچنین بازپروری در ایران انجام می شود.
افشار افزود: هفت هزار کلینیک سرپایی و بازپروری برای کمک به معتادان در کشور فعالیت دارد که 88 تا 90 درصد آنها از سوی سازمان های غیردولتی مدیریت شده و دولت فقط 10 درصد آنها را مدیریت می کند.
وی ادامه داد: برای بازپروری و پشتیبانی معتادانی که ترک کرده اند، سال گذشته با کمک وزارت کار توانستیم سه هزار شغل برای آنان ایجاد کنیم .
سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه به افزایش تشکل های مردم نهاد در حوزه اعتیاد در کشور اشاره کرد و گفت: این کار با همکاری وزارت کشور انجام شده است .
افشار با اشاره به همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر با سایر سازمان ها افزود : بطورمثال یکی از بزرگ ترین برنامه های متادون درمانی در زندان ها اجرا می شود.
وی یادآور شد: اخیرا توانسته ایم علاوه بر ایجاد فرصت درمان در مراکز سرپایی ، مجموعه ای از مداخلات پیشگیرانه برای خانواده های معتادان نیز اجرا کنیم.
وی متعهد شد که از تمام مراکز پژوهشی و دانشگاه های علوم پزشکی که در زمینه اعتیاد فعالیت می کنند، حمایت کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر