پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1617
۰۱ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۰۴:۵۸
اندازه متن
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر:

روند برخورد با مواد مخدر در ایران رو به افزایش است

با کشفیاتی که دو سال پیش در پیش سازها اتفاق افتاد،قیمت مواد مخدر صنعتی از 20 میلیون تومان به ازای هر کیلوگرم به کیلویی 80 میلیون تومان رسید که در انتهای سال این رقم 55 میلیون تومان شد.
رحمانی فضلی

 دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: روند برخورد با مواد مخدر در ایران رو به افزایش است و سال گذشته در حوزه مقابله حدود 13 درصد افزایش داشته ایم.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایرنا،عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه مراسم سالروز مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران افزود: امسال نیز با توجه به این که رهبر معظم انقلاب موضوع مبارزه با مواد مخدر را در اولویت آسیب های اجتماعی قرارداده است برنامه ریزی های فوق العاده ای در این زمینه صورت گرفته است که امیدواریم سطح کشفیات در حوزه مواد مخدر را افزایش دهیم. 
رحمانی فضلی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که وضعیت ایران در حوزه مقابله با مخدرهای صنعتی چگونه است گفت: در این حوزه نیز توفیقات خوبی داشته ایم و بحث کشفیات که دو سال پیش در پیش سازها اتفاق افتاد بالا بود یعنی قیمت مواد مخدر صنعتی از 20 میلیون تومان به ازای هر کیلوگرم به کیلویی 80 میلیون تومان رسید که در انتهای سال این رقم 55 میلیون تومان شد. 
وی اضافه کرد: این مخدرهای صنعتی از شرق کشور وارد می شوند و مسائلی که در ستاد مبارزه با مواد مخدر در دستور کار قرار داده شده است بحث تولید مواد مخدر صنعتی به ویژه پیش سازها است. 
وی ابراز امیدواری کرد: با عملکرد خوب دستگاه های ذیربط در زمینه مبارزه با مواد مخدر صنعتی، گزارش عملکرد خوبی را تقدیم رهبری کنیم. 
وزیر کشور در ادامه در پاسخ به این سوال که چرا رهبر معظم انقلاب از وضعیت آسیب های اجتماعی و خصوصا مواد مخدر رضایت نداشتند پاسخ داد: در روند کلی مساله از سال ها قبل تا الان توقع رهبر معظم انقلاب این بوده است که برخوردها باید جدی تر صورت گیرد، برنامه ریزی ها منسجم تر باشد و با عنایت به اهمیت موضوع ایشان در جلسه سه ساعته به موضوع آسیب های اجتماعی و مواد مخدر اختصاص دادند و جلسه چهارم را آبان ماه برگزار می کنیم. 
وی ادامه داد: با قراردادن این دستور کار که باید همه دستگاه ها در این 6 ماه کار فوق العاده ای انجام دهند و بعد از آن گزارشات خود را به محضر رهبری ارائه نمایند وزارت کشور نیز به عنوان متولی شورای اجتماعی و نیز جانشین رییس جمهوری مامور شده است هماهنگی های لازم را انجام دهد ماموریت ها ابلاغ شود و در مدت 6 ماه به جمع بندی لازم برسد و به محضر رهبری انقلاب گزارش ها را تقدیم کنند. 
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: در زمان حاضر تقسیم کار ملی بر موضوع یاد شده را انجام دادیم، ماموریت ها را ابلاغ کردیم و از دستگاه ها خواسته ایم که کار فوق العاده خود را به ما اعلام کنند. 
رحمانی فضلی تاکید کرد: آنچه مهم است روند برخورد با مواد مخدر در ایران است که خوشبختانه افزایش داشته است. 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا قانونی راجع به مبارزه با مواد مخدر داریم یا نه گفت: قانون جدیدی نداریم با رئیس قوه قضاییه مذاکره کردیم و وی دستور داد که دادستان کمیته ای را در این باره تشکیل دهد و در آن کمیته بازنگری های لازم در قانون موجود در مبارزه با مواد مخدر صورت بگیرد امروز تمام دستگاه هایی که در این زمینه پیشنهاد دارند پیشنهادات خود ارائه خواهند کرد که در کمیته مذکور مطرح خواهد شود. 
وزیر کشور درباره ترانزیت مواد مخدر هم گفت: ترانزیت مواد مخدر مرتبط با شبکه های بین المللی قاچاقچیان است که از افغانستان شروع می شود و تا غرب اروپا ادامه دارد. 
رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: در اجلاسی که امسال در نیویورک و وین برگزار شد و ما آنجا حضور داشتیم به سازمان ملل پیشنهاد دادیم که ایران آمادگی دارد که به صورت مشترک با 30 کشوری که در بستر ترانزیت مواد مخدر قرار دارند اجلاس مشترکی در ایران برگزار کند تا همکاری های جمعی در مسیر ترانزیت، هم حوزه بالکان و غرب اروپا را بتوانیم پوشش دهیم. 
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهارداشت: اکنون در افغانستان به صورت متوسط 5 هزار تن مواد مخدر بهره برداری می شود که بیش از چهار هزارتن آن وارد بازارهای منطقه ای و بین المللی می شود. 
رحمانی فضلی ادامه داد: ایران در سال گذشته شاهد کشفیات مواد مخدر حدود 560 تن بود که معتقدم تقریبا معادل همین مقدار احتمال مصرف در کشورمان وجود دارد. 

منبع: خبرگزاری ایرنا

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر