پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1571
۱۷ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۲:۰۹
اندازه متن

مسمومیت با سرب، ارمغان مواد مخدر وارداتی

اکنون در مراکز MMP(مراکز مجاز درمان اعتیاد) شربت تریاک و متادون جایگزین موادمخدر برای درمان و ترک افراد مبتلا به اعتیاد به راحتی ارایه می شود که تحت نظارت پزشک متخصص بوده و سلامت فرد را نیز تامین می کند.
حجت الله مقیمی

قائم مقام معاون برنامه ریزی و نظارت سازمان نظام پزشکی گفت: درچند ماه گذشته بیش از 70 نفر بر اثر استعمال مواد مخدر وارداتی آلوده به سرب مسموم شده اند.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، دکتر حجت الله مقیمی افزود: در چند ماه گذشته 70 نفر به مسمومیت با سرب مبتلا شده اند که علت آن استعمال مواد مخدر وارداتی بوده است.

وی با هشدار به جوانان درباره عوارض خطرناک این نوع از مواد مخدر نسبت به سایر مخدرها گفت:این مواد مخدر با منشاء تریاک آلوده به سرب می شوند تا وزن بیشتری یابند و افراد مستعمل در معرض مستقیم انواع سرطان ها و حتی مرگ بر اثر مسمومیت قرار می گیرد.

قائم مقام معاون برنامه ریزی و نظارت سازمان نظام پزشکی ادامه داد: اکنون در مراکز MMP(مراکز مجاز درمان اعتیاد) شربت تریاک و متادون جایگزین موادمخدر برای درمان و ترک افراد مبتلا به اعتیاد براحتی ارایه می شود که تحت نظارت پزشک متخصص بوده و سلامت فرد را نیز تامین می کند.

وی با بیان اینکه خانواده نقش مهمی در نظارت و کنترل جوانان دارند افزود: عده ای قاچاقچی برای سود بیشتر مبادرت به آغشته کردن مواد مخدر با سرب کرده اند که ما با در جریان گذاشتن مراجع مربوطه امیدواریم سریع تر این افراد دستگیر شوند.

مقیمی گفت: احتمال مرگ بر اثر استعمال این مواد آلوده به سرب بالاست و ما از جوانان می خواهیم با مراجعه به مراکز مجاز درمان اعتیاد ؛ سلامتی خود را حفظ کنند و در دام این سودجویان قرار نگیرند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر