پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1530
۰۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۰
اندازه متن
قائم مقام وزیرکشور در اموراجتماعی:

70 درصد جمعیت معتادان کشورشاغل هستند

براساس آمار، کارگران شاغل در فعالیت های سخت و شبانه روزی که نیاز به انرژی بیشتری دارد نسبت به سایر گروه شغلی گرایش بیشتری به مصرف مواد مخدر دارند با این بررسی دیگر بیکاری نمی تواند به عنوان علت اصلی اعتیاد باشد.
مرتضی میرباقری

 قائم مقام وزیرکشور در اموراجتماعی گفت که بر اساس بررسی 70 درصد ازجمعیت معتادان کشور را شاغلان تشکیل می دهند.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایرنا، مرتضی میرباقری در حاشیه شروع طرح مدیریت و ساماندهی ساحل دریای مازندران در ساری در گفت و گو با خبرنگاران افزود : براساس آمار ، کارگران شاغل در فعالیت های سخت و شبانه روزی که نیاز به انرژی بیشتری دارد نسبت به سایر گروه شغلی گرایش بیشتری به مصرف مواد مخدر دارند.
وی ادامه داد : با این بررسی دیگر بیکاری نمی تواند به عنوان علت اصلی روی آوری افراد به خصوص جوانان به اعتیاد مطرح باشد.
برآورد وجود 2 میلیونی معتادان در کشور
معاون اجتماعی وزیرکشور گفت که براساس آمار سال 89 تعداد معتادان کشورحدود یک میلیون و 350 هزار نفر بود که برآورد ما درشرایط فعلی این است که حدود دو میلیون نفر از جمعیت کشور اعتیاد به مواد مخدر دارند.
به گفته وی 26 درصد از جمعیت معتادان کشور را معتادان پرخطر تشکیل می دهند.
میرباقری مهم ترین نگرانی در مشکل اعتیاد به مواد مخدر را رو به افزایش بودن گرایش به مواد مخدر صنعتی و کاهش سن اعتیاد دانست و از برنامه ستاد مبارزه با مواد مخدر برای کاهش چهاردرصدی جمعیت معتادان پرخطر با برنامه ریزی سازمانی در هر سال خبر داد.
قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی مهم ترین برنامه برای کاهش چهار درصدی جمعیت معتادان پرخطر و صنعتی را دربرنامه ریزی اولیه اجرای این طرح ،سوق دادن این گروه از معتادان به سمت مواد مخدر سنتی دانست.
میرباقری افزود : ستاد مبارزه با مواد مخدر برای کاهش جمعیت معتادان نیاز به کمک تمام گروههای اجتماعی و فرهنگی و خانواده معتادان دارد تا با همگرایی بتوانیم این برنامه را محقق کنیم.
ناکامی 85 درصدی ترک اعتیاد 
قائم مقام وزیرکشور در امور اجتماعی همچنین گفت که 85 درصد از معتادان با وجود ترک اعتیاد، بار دیگر به مواد روی می آوردند.
میرباقری افزود : 15 درصد از معتادان کشور پس از ترک به صورت دایمی پاک باقی می مانند و برنامه ما این است که بتوانیم هر ساله پنج درصد به این جمعیت اضافه کنیم.
وی گفت : هم اکنون شش هزار و 500 مرکز درمانی برای ترک اعتیاد در کشور فعالیت دارد و بیمه ها هزینه معتادان فاقد بنیه مالی را پرداخت خواهند کرد.

 منبع: خبرگزاری ایرنا


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر