پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1473
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۴۵
اندازه متن
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

ضرورت تغییر ساختار ستاد مبارزه با مواد مخدر/برای مبارزه موثر فرماندهی چابک وهوشمند در کشور تشکیل شود

مجلس باید نظارت بیشتری بر عملکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر داشته و همچنین بودجه اختصاص داده شده را متناسب با وظایف و نیاز آن تعیین کند به طوری که در پایان سال از این دستگاه گزارش عملکرد بخواهد و چگونگی هزینه کرد منابع را مورد ارزیابی قرار دهد.
محمد اسماعیل سعیدی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بر ضرورت تغییر ساختار ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد وگفت: برای رفع ریشه ای معضل اعتیاد و قاچاق مواد مخدر در کشور باید فرماندهی چابک، هوشمند و سریع در کشور تشکیل شود.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری خانه ملت، محمداسماعیل سعیدی در واکنش به هشدارهای مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر مبنی بر مسمویت معتادان در نتیجه استفاده از تریاک آغشته به سرب، گفت:  برای رفع ریشه ای معضل مواد مخدر در کشور باید فرماندهی چابک، هوشمند و سریع در کشور تشکیل و همچنین در آیین نامه و قوانین ستاد مبارزه با مواد مخدر بازنگری اساسی صورت گیرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه مسئولیت پذیری مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر باید شفاف و روشن باشد و نباید از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند، تصریح کرد: مجلس باید نظارت بیشتری بر عملکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر داشته و همچنین بودجه اختصاص داده شده را متناسب با وظایف و نیاز آن تعیین کند به طوری که در پایان سال از این دستگاه گزارش عملکرد بخواهد و  چگونگی هزینه کرد منابع را در راستای مبارزه با مواد مخدر مورد ارزیابی قرار دهد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه تعلل در مبارزه با قاچاقچیان و مافیای مواد مخدر هزینه های اقتصادی زیادی را به کشور تحمیل می‌کند، یادآور شد: تا زمانی که برخوردهای جدی و لازم از سوی مسئولان با قاچاقچیان و مافیای مواد مخدر صورت نگیرد قاچاقچیان، تولیدکنندگان و مافیای مواد مخدر پا را از دایره قانون فراتر می گذارند و از انجام هیچ کاری ابایی ندارند.

شبکه مافیای مواد مخدر همیشه یک گام از پلیس جلو هستند

وی با بیان اینکه شبکه مافیا و قاچاقچیان مواد مخدر همیشه یک گام از پلیس جلو هستند، تصریح کرد: از آنجایی که اقدامات صورت گرفته از سوی مسئولان ذی ربط در جلوگیری از فعالیت مافیای مواد مخدر تاثیر چندانی نداشته بنابراین نیاز است در راستای شناسایی و مبارزه با اقدامات مافیای مواد مخدر  از تمامی ظرفیت‌های موجود داخلی و همچنین  نهادهای بین المللی استفاده کرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس نهم، با بیان اینکه برای رفع ریشه‌ای معضل مواد مخدر، ساختار ستاد مبارزه با مواد مخدر باید اصلاح شود، گفت: رشد فزاینده مصرف مواد مخدر، کاهش سن اعتیاد و روی آوردن نوجوانان و جوانان به مواد مخدر صنعتی نتیجه عملکرد ضعیف ستاد مبارزه با مواد مخدر است که در همین راستا باید با عزم ملی و استفاده از ظرفیت های موجود این آسیب و معضل ملی را به صورت جدی در کشور ریشه کن کرد.

توان شناسایی و انهدام مافیای مواد مخدر در کشور وجود دارد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه توان شناسایی و انهدام مافیای مواد مخدر در کشور وجود دارد، افزود: بدین شکل نیست که بخش کامل و  از صفر تا 100 مبارزه با مافیای مواد مخدر در داخل کشور باشد چرا که ادامه فعالیت قاچاقچیان مواد مخدر در خارج از کشور است البته مساله مهمی که در اینجا اهمیت دارد شروع مبارزه همه جانبه از سوی مسئولان برای انهدام مافیای داخلی است که منجر به همکاری نهادهای بین المللی برای شناسایی مافیای بین المللی مواد مخدر می شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، پرویز افشار، معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر طی روزهای اخیر با بیان اینکه گزارش مسمومیت معتادان با سرب مربوط به سراسر کشور است، گفت: معتادان به هیچ وجه از قاچاقچیان تریاک نخرند زیرا دچار مسمویت حاد شده و متحمل هزینه بسیار تامین داروهای کمیاب دفع سرب می شوند./

منبع: خبرگزاری خانه ملت

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر