پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1413
۲۹ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۰۳:۳۸
اندازه متن
یك مسئول معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری:

دولت دنبال ساماندهی زنان كارتن خواب است

با عقیم سازی مخالفیم چون زنان كارتن خواب بیشتر نیاز به خدمات مددكاری دارند و هرگز دولت، وزارت بهداشت و معاونت زنان هیچ تصمیمی را بدون نظر كارشناسی اعلام نمی كنند، آنطور كه برخی از رسانه ها اعلام كرده اند كه طرح عقیم سازی از سوی معاونت زنان اجرا می شود.
مولاوردی

دبیركارگروه سلامت و محیط زیست معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: دولت، معاونت زنان و سازمان های متولی دنبال ساماندهی وضعیت زنان كارتن خواب هستند و هیچ برنامه ای برای عقیم سازی این زنان ندارند.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری ایرنا، ناهید خداكرمی افزود: ما با عقیم سازی مخالفیم چون زنان كارتن خواب بیشتر نیاز به خدمات مددكاری دارند و هرگز دولت، وزارت بهداشت و معاونت زنان هیچ تصمیمی را بدون نظر كارشناسی اعلام نمی كنند، آنطور كه برخی از رسانه ها اعلام كرده اند كه طرح عقیم سازی از سوی معاونت زنان اجرا می شود.

سال گذشته در جلسه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با مشاوران امور بانوان در دستگاههای اجرایی در وزارت بداشت یكی از فعالان زن موضوعی تحت عنوان عقیم سازی زنان كارتن خواب را مطرح كرد كه وزیر بهداشت پس از پایان این نشست در جمع خبرنگاران اعلام كرد كه هیچ طرحی برای عقیم سازی این زنان وجود ندارد و هر برنامه ای برای این زنان معتاد نیازمند ارائه خدمات آموزشی است و معاونت امور زنان هیچ اظهار نظری در این باره نداشته است، اما اكنون پس از گذشت یكسال یكی از رسانه ها این موضوع را به نقل از شهیندخت مولاوردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری مطرح كرده است.
وی تصریح كرد: معاونت زنان در واكنش به این موضوع اعلام می كند كه چنین تصمیماتی نیاز به كار كارشناسی دقیق دارد و اولویت اجرای برنامه ها برای زنان كارت خواب آسیب شناسی از این پدیده شوم است.
وی ادامه داد: هرگز بحث عقیم سازی زنان كارت خواب از سوی این نهاد مطرح نبوده و مسئولان این نهاد معتقد هستند كه باید توانمندسازی زنان و دختران برای پیشگیری از رفتارهای پرخطر، محو فقر و اشتغال برای زنان به ویژه سرپرستان خانوار را در برنامه كاری داشته باشیم و اینها اصل مهم در حل پدیده بی خانمانی در زنان و مردان است.
خداكرمی اضافه كرد: برخی رسانه های نوپا هرازگاهی بحث های كهنه و قدیمی را بازنشر می كنند كه این موضوعات خوراك تبلیغاتی برای شبكه های خارج از ایران است و هیچ نفعی برای زنان كارتن خواب در كشور ندارد.
وی خاطرنشان كرد: برای رفع مشكلات زنان كارتن خواب نهادهای مختلفی مسئول هستند و همه انگشت های اتهام به سوی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری است در صورتی كه می شود با علت یابی و آسیب شناسی این مساله را حل كرد.
وی ابراز امیدواری كرد همه دستگاه های متولی از جمله شهرداری، بهزیستی، ناجا و قوه قضائیه با همكاری رسانه های گروهی بتوانند مشكل زنان كارتن خواب را حل كنند.

 منبع: خبرگزاری ایرنا


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر