پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1405
۲۵ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۲۶
اندازه متن
رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران مطرح کرد:

حضور 4 زن باردار در مرکز شفق/ اعتراض به حضور مردان در مرکز/ واقیعت‌ها قابل کتمان نیست

دانشور می گوید که بنده به عنوان نماینده مردم تهران وظیفه خود می‌دانم موارد و مشکلات مطرح شده از سوی مددجویان زن در مرکز شفق را پیگیری کنم و در همین زمینه موارد را در چند نوبت به شهرداری تهران و رئیس شورای شهر به صورت کتبی و شفاهی گزارش داده‌ام.
فاطمه دانشور

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران گفت: طبق اسناد و مدارک موجود، 4 نفر از زنان باردار در مرکز شفق نگهداری می‌شدند که از این تعداد یک نفر وضع حمل کرده است و این در حالی است که مسئولان شفق نباید واقعیت‌ها را کتمان کنند.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری فارس، فاطمه دانشور با تأکید مجدد بر اینکه در مرکز شفق 4 نفر از زنان باردار نگهداری می‌شدند، اظهار کرد: از این تعداد یک نفر طی هفته گذشته در یکی از بیمارستان‌های دولتی وضع حمل کرد و یک نفر هم به مجتمع بهاران منتقل شده است.

وی ضمن انتقاد به حضور مردان در مرکز شفق در زمان نگهداری زنان،بیان کرد: این موضوع هم از سوی مددجویان، ترخیص شدگان و هم در بازدیدی که بنده از مرکز شفق داشتم، مشخص بود.

دانشور اظهار کرد: متأسفانه مسئولانی که مسئولیت شفق را به عهده دارند نتواستند بارداری 4 نفر از زنان را به موقع تشخیص بدهند و مادری که باردار است باید تحت مراقبت ویژه قرار بگیرد.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران گفت: طبق اظهارات مددجویان و ترخیص شدگان، شرایط شفق قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: نوزاد مادری که هفته گذشته پس از انتقال از مرکز شفق به بیمارستان به دنیا آمده به‌زودی  به سازمان بهزیستی سپرده خواهد شد.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران تأکید کرد: بنده به عنوان نماینده مردم تهران وظیفه خود می‌دانم موارد و مشکلات مطرح شده از سوی مددجویان زن در مرکز شفق را پیگیری کنم و در همین زمینه موارد را در چند نوبت به شهرداری تهران و رئیس شورای شهر به صورت کتبی و شفاهی گزارش داده‌ام.

وی خاطر نشان کرد: مرکز شفق در گذشته و در زمانی که مردان در آنجا نگهداری می‌شدند کارنامه نا موفقی داشت و هم اکنون نیز عملکرد خوبی را نداشته است.

دانشور بیان کرد: بنده از ابتداء امر نسبت به وضعیت شفق حساسیت داشته و دارم و بر عملکرد دستگاه‌ها نظارت داشته‌ام چرا که پیگیری وضعیت زنان را وظیفه خود می دانم.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران همچنین به نحوه ترخصیص زنان از مرکز شفق انتقاد کرد و گفت: در پایان سال گذشته شاهد ترخیص پی در پی و بدون برنامه از شفق بودیم.

منبع: خبرگزاری فارس

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر