پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1392
۲۳ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۲
اندازه متن
مدیر کل امور اجتماعی استانداری تهران:

خانواده های معتادان متجاهر تحت پوشش کمیته امداد قرار می گیرند

مدیر کل امور اجتماعی استانداری تهران می گوید که مقرر شده طرح جمع آوری معتادان متجاهر از سطح شهر تهران در آینده هم استمرار داشته باشد تا انشاءالله هیچ استان و شهری در این زمینه مشکلی نداشته باشند.
سیاوش شهریور

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران گفت:رییس کمیته امداد دستور دادند هرچه سریع ترخانواده های معتادان متجاهر در صورت صلاحدید استانداری تهران و شهرداری بدون نوبت تحت پوشش کمیته امداد قرار بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری شبستان،سیاوش شهریور گفت: نخستین جلسه ستاد مقابله با آسیب های اجتماعی استان تهران با حضور فتاح ،رییس کمیته امداد، بندپی رییس سازمان بهزیستی، حجت الاسلام امرودی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، سردار ساجدی نیا رییس پلیس پایتخت، معاون شورای امنیت مواد مخدر و مدیران ارشد استانداری تهران برگزار شد.

وی با بیان اینکه این جلسه پیرامون جمع آوری مردان و زنان معتاد متجاهر استان تهران برگزار شد، بیان کرد: مقرر شد طرح جمع آوری معتادان متجاهر از سطح شهر تهران در آینده هم استمرار داشته باشد تا انشاءالله هیچ استان و شهری در این زمینه مشکلی نداشته باشند.

شهریور با بیان اینکه در نخستین جلسه ستاد مقابله با آسیب های اجتماعی استان تهران بر تلاش بیشتر شهرداری تهران در جمع آوری معتادان متجاهر تاکید شد، افزود: با تلاش مضاعف شهرداری تهران، استانداری تهران، نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر هم می توانند معتادانی را که مورد سم زدایی قرار گرفتند و نیازی به ماندن در ماده 15 و 16 کمپ ها ندارند را به مجتمع بهاران انتقال یابند تا جا برای نگهداری سایر معتادان متجاهر فراهم شود و در مجتمع بهاران هم اقدامات لازم برای سلامتی، توانمندسازی و اشتغال آنها صورت پذیرد.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری تهران با بیان اینکه فتاح،رییس کمیته امداد دستور دادند هرچه سریع تر خانواده های معتادان متجاهر در صورت صلاحدید استانداری تهران و شهرداری، تحت پوشش کمیته امداد قرار بگیرند، تصریح کرد: رییس کمیته امداد گفتند این افراد می توانند هرچه سریع تر و بدون  نوبت تحت پوشش قرار بگیرند.

وی اظهار کرد: از دیگر مصوبات جلسه این بود که قرار شد سازمان بهزیستی هم مجوزهای لازم را به کمپ هایی که به میزان ظرفیت نمی توانند مددجو جذب کنند بدهد تا آنها بتوانند به اندازه ظرفیت مددجو جذب کنند.

شهریور با بیان اینکه نیروی انتظامی همکاری خوبی در جمع آوری معتادان متجاهر دارد، اظهار کرد: انتظار ما راه اندازی تدریجی مجتمع های بهاران است تا با خالی شدن کمپ ها و انتقال شان به این مجتمع ها بتوانیم معتادان بیشتری را از کف خیابان ها جمع آوری و اقدامات لازم را برای بهبودی آنها فراهم کنیم.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران با بیان اینکه در حال حاضر 185 معتاد متجاهر زن در کمپ شفق وجود دارد، تصریح کرد: 30 نفر از آنها به مجتمع بهاران انتقال یافتند، مابقی هم قرار است طی 2 هفته آتی انتقال یابند.

وی از زحمات همه شرکای اجتماعی طرح جمع آوری معتادان متجاهر ،شامل شهرداری تهران، نیروی انتظامی، دادستانی استان تهران، سازمان بهزیستی و ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تشکر کرد.

منبع: خبرگزاری شبستان

پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر