پایگاه خبری اعتیاد

کد خبر 1361
۱۳ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۹
اندازه متن
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت خبر داد؛

اجرای بیمه معتادان در سال 95 منوط به تأمین اعتبار

هنوز زیرساخت های اجرای بیمه درمانی معتادان فراهم نشده است،اجرای این طرح در سال 95 نیازمند تأمین اعتبار و تخصیص اعتبارات زیاد است/هزینه ای که برای بیمه هر معتاد برآورد شده است چیزی حدود 800 هزار تومان است.
بیمه معتادان

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در خصوص وضعیت بیمه درمانی اعتیاد گفت: اجرای این طرح در سال 95 منوط به تأمین اعتبارات لازم است.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل از خبرگزاری پانا، محمدجواد کبیر، با بیان اینکه جمعیت تحت پوشش باید بتواند با سهولت بیشتری به خدمات اولیه دسترسی داشته باشد، اظهار داشت: هنوز زیرساخت های اجرای بیمه درمانی معتادان فراهم نشده است و در واقع اجرای این کار نیازمند تأمین اعتبارات لازم است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: در سال گذشته موضوع بیمه درمانی اعتیاد مطرح شد و قدم هایی را هم برای این مساله برداشتیم و سامانه ای هم برای ثبت نام افراد طراحی شد تا افراد مذکور بتوانند در این سامانه ثبت نام کنند اما اجرای این طرح در سال 95 نیازمند تأمین اعتبار و تخصیص اعتبارات زیاد است تا بتوانیم آن را اجرا کنیم و خدمات بیمه ای بیشتری را به این افراد ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه بیمه درمانی معتادان یکساله خواهد بود، گفت: در صورتی که این بیمه فراگیر شود برای کلیه افراد معتاد قابل استفاده است. هزینه ای که برای بیمه هر معتاد برآورد شده است چیزی حدود 800 هزار تومان است که در صورت برنامه ریزی و تأمین اعتبار این میزان تأمین می شود.

کبیر با یادآوری اینکه پوشش بیمه درمان اعتیاد که از سال 89 ابلاغ شده بود، تاکنون زمینه اجرایی پیدا نکرده گفت: قرار است در سال جاری اقدامات خوبی برای بیمه درمانی معتادان انجام شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اضافه کرد: به رغم تأمین بودجه توسط دولت و مجلس شورای اسلامی طی دو سال گذشته اما بودجه طرح بیمه معتادان تخصیص نمی یافت که یکی از برنامه های مهم در سال 95 همین موضوع بیمه درمانی اعتیاد است که امیدواریم بتوانیم با اجرای آن روز به روز شاهد کاهش آمار اعتیاد در کشور باشیم.

منبع: خبرگزاری پانا


پایان پیام
بازنشر
ارسال نظر